Nέα της αγοράς

Μπορούν οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας των επιχειρήσεων να δώσουν ώθηση για έναν καλύτερο κόσμο;

Μπορούν οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας των επιχειρήσεων να δώσουν ώθηση για έναν καλύτερο κόσμο;
Όσο οι επιχειρήσεις διαμορφώνουν πλαίσιο εταιρικής υπευθυνότητας που ανταποκρίνεται σε κοινές αξίες και  προσδοκίες, τόσο ισχυροποιείται η αντιλαμβανόμενη αντίληψη ότι «ένας καλύτερος κόσμος» είναι εφικτός στόχος.

Οι κοινωνίες, πολύ περισσότερο η ελληνική, στο μέτρο που πλέον διαχειρίζεται την έξοδό της από μια μακρά περίοδο κρίσης, αναζητούν το επόμενο βήμα τους σε διάφορα επίπεδα αναφοράς. Αξιολογούν πρότυπα θαυμασμού, ερεθίσματα έμπνευσης αλλά και συνθήκες ταύτισης. Η προσδοκία ενός καλύτερου κόσμου είναι συνήθως σύνθεση του συλλογικού «Εμείς» και του ατομικού «Εγώ». Το συλλογικό αφορά στο τι προσφέρει μία επιχείρηση στον τόπο, στην κοινωνία γενικότερα. Το ατομικό εστιάζει στο κοινωνικό όφελος που απολαμβάνει ο πολίτης – καταναλωτής.

Όσο οι επιχειρήσεις διαμορφώνουν πλαίσιο εταιρικής υπευθυνότητας που ανταποκρίνεται σε κοινές αξίες και  προσδοκίες, τόσο ισχυροποιείται η αντιλαμβανόμενη αντίληψη ότι «ένας καλύτερος κόσμος» είναι εφικτός στόχος.

Η αξιοποίηση του εταιρικού κεφαλαίου προς όφελος του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, η ενίσχυση του ατομικού «επιχειρείν», η βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, οι πράξεις αλληλεγγύης, είναι κάποιες από τις περιοχές δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας που περιγράφουν το «καλύτερο μέλλον» για τη χώρα και τον πολίτη.

Σήμερα οι περιοχές αυτές αποκτούν ουσιαστικό νόημα για τις εταιρείες και τα προϊόντα τους: Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τη σημασία του purpose marketing. Όλα όσα δηλαδή μπορεί να κάνει μια εταιρεία, πέρα από το να πουλάει προϊόντα ή να παρέχει υπηρεσίες, με απώτερο στόχο να βελτιώσει την καθημερινότητα των πελατών της.

Ο τρόπος με τον οποίο μία επιχείρηση συμπεριφέρεται στον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον, είναι εξίσου σημαντικός με τα εμπορικά και οικονομικά της αποτελέσματα.

Οι προσδοκίες των ανθρώπων στην περίοδο της κρίσης, μετατοπίστηκαν σε μεγάλο βαθμό από το κράτος στις επιχειρήσεις. Και οι επιχειρήσεις, προσπάθησαν και προσπαθούν να είναι υπεύθυνες σε πολλαπλά επίπεδα, πραγματοποιώντας ολοένα περισσότερες δράσεις που βάζουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο.

Κάθε τέτοια δράση, μικρή ή μεγάλη, βάζει ένα λιθαράκι για έναν καλύτερο κόσμο. Τα Αριστεία Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΣΔΕ, καλούν τις εταιρίες, μικρές-μεσαίες και μεγάλες, μέλη και μη μέλη του ΣΔΕ, να υποβάλλουν τις συμμετοχές τους. Τα Αριστεία καλούν ακόμα το ευρύ κοινό να συμμετάσχει, μέσα από το Ειδικό Αριστείο «Βασίλειος Αντωνίου» που επιβραβεύει την ατομική υπευθυνότητα εργαζομένων (εν ενεργεία ή όχι) και το Ειδικό Αριστείο Κοινού για e-Δράσεις.

Περισσότερες πληροφορίες και υποβολή συμμετοχών στο site της διοργάνωσης www.aristia-sde.gr μέχρι και τις 28 Ιουλίου 2019.