Οικονομία

Owiwi: Το “παιχνίδι” – ελληνική εταιρεία που σας βοηθάει να βρείτε δουλειά

Owiwi: Το “παιχνίδι” – ελληνική εταιρεία που σας βοηθάει να βρείτε δουλειά
Η σοφή κουκουβάγια Owiwi είναι η απόλυτη επιτυχημένη ιστορία μίας Startup. Η προσπάθεια ξεκίνησε μεσούσης της κρίσης από μία ομάδα Ελλήνων και επεκτάθηκε παρά τις δυσκολίες.

Μία σοφή κουκουβάγια μειώνει κατά 50% τον αριθμό και το χρόνο των συνεντεύξεων, ενώ παράλληλα εκτοξεύει κατά 30% τις ικανότητες υποψηφίων για εύρεση εργασίας. Αν σας ακούγεται όλο αυτό περίεργο, είναι αληθινό και πρόκειται για μία άκρως επιτυχημένη, ελληνική, επιχειρηματική ιστορία. Το όνομα αυτής “Owiwi”.

Δύο νέα παιδιά, γύρω στα 30, ο Ηλίας Βαρθολομαίος και Αθηνά Ντόβα, που μόλις έβγαιναν στην αγορά εργασίας το 2014- και συμμετείχαν σε διαγωνισμό- αντιλήφθηκαν ότι υπάρχει ένα κενό: στην απόκτηση προϋπηρεσίας και στην αύξηση των skills των υποψηφίων για να μπορέσουν να βρουν εργασία οι νέοι.

Με 500.000 ευρώ χρηματοδότηση και οπλισμένη με αρκετές διακρίσεις, η Owiwi μετά την είσοδο στη Τουρκία το 2018, ανοίγει τις πόρτες της στη Λατινική Αμερική με τη Cia De Talentos, όπου αποκτά παρουσία σε Βραζιλία, Αργεντινή,Μεξικό και Κολομβία, τετραπλασιάζοντας τους χρήστες της, ενώ έγινε δεκτή στο διεθνές πρόγραμμα SAP StartupSelect#HR και στον επιταχυντή Numa Accelarator στη Νέα Υόρκη για το 2019.

Η Owiwi, όπως μας μεταφέρει στο pagenews.gr η Αθηνά Ντόβα, μία εκ των ιδρυτών της εταιρείας, από το 2014 έχει επταπλασιαστεί σε συνεργάτες, έχει αντλήσει μισό εκατομμύριο σε επενδύσεις, δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο, τουρκία, Λατινική Αμερική, Ισπανία. Το σημαντικότερο όμως είναι πως έχει γύρω στους 2.000 νέους χρήστες την ημέρα, ενώ στο σύνολο της έχει 100.000 χρήστες. Μάλιστα, έως και τον Φεβρουάριο θα φτάσουν 250.000, στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Βραζιλία.

Τι είναι, όμως, η Owiwi; Η Αθηνά Ντόβα να μας εξηγεί πως σκέφτηκαν το όνομα: Στη νιγηριανή διάλεκτο της φυλής Yoruba σημαίνει «κουκουβάγια». Η Owiwi έχει σκοπό να βελτιώσει τις δεξιότητες των υποψήφιων εργαζομένων και να “ καταργήσει” τους παραδοσιακούς τρόπους πρόσληψης ανθρωπίνου δυναμικού.

Η ελληνική startup προσφέρει ένα παιχνίδι δική της παραγωγής, εμπνευσμένο από visual novels, το οποίο αγοράζουν οι εταιρείες για να ανιχνεύσουν και να προσλάβουν νέα ταλέντα. Το παιχνίδι που έχουν αναπτύξει μέσα στην πλατφόρμα έχει ως στόχο να αξιολογήσει τον υποψήφιο, βάσει των επιλογών που κάνει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτό που μας τονίζουν οι ιδρυτές τους είναι πως δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση. Για αυτό και εστιάζει στη δημιουργία ενός παιχνιδιού στη λογική των serious games, που να δίνει σε όλους την ευκαιρία, ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλου, να αξιολογήσουν τέσσερις βασικές δεξιότητες, τα λεγόμενα soft skills: ευελιξία, προσαρμοστικότητα, ικανότητα λήψης αποφάσεων, και ανθεκτικότητα.

“Στα επόμενα βήματά μας είναι η άντληση νέων επενδυτικών κεφαλαίων για να μεγαλώσει η ομάδα σε νέες αγορές”, τονίζει στο pagenews.gr η Αθηνά και συμπληρώνει πως “το σημαντικότερο από όλα είναι η ερευνητική ομάδα πίσω από το εργαλείο αξιολόγησης της εταιρείας, που είναι μία από τις αρτιότερες στον κόσμο με επικεφαλής τον Δρ. Ιωάννη Νικολάου.

Πως δουλεύει η εφαρμογή

Ο εργοδότης ή η εταιρεία αγοράζουν πακέτα αξιολογήσεων και δημιουργούν ένα προφίλ στην πλατφόρμα του Owiwi, όπου μπορούν να προσκαλέσουν τους υποψηφίους ώστε να αξιολογηθούν μέσα από το παιχνίδι .Επίσης, η εταιρεία-πελάτης, πληρώνοντας το αντίστοιχο αντίτιμο, παρατηρεί, μεταξύ άλλων, τη ροή των αξιολογήσεων, τους υποψηφίους που έχουν ολοκληρώσει το παιχνίδι, καθώς και τα αποτελέσματά τους. Η Owiwi προσφέρει τις υπηρεσίες της σε μεγάλες εταιρείες όπως οι Tιτάν, Motor Oil, Leroy Merlin, L’Oréal Hellas, Byte, Village Cinemas, Eurolife, Vodafone, ενώ η φήμη της έχει ταξιδέψει έως την Τουρκία, την Κύπρο και τις Φιλιππίνες.

H ιστορία της Οwiwi ξεκινά από το 2014 μέσα από το 2ο κύκλο του προγράμματος egg της Eurobank, έχοντας εξασφαλίσει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης ύψους 25.000 ευρώ.Η εταιρεία αναπτύχθηκε μέσα από τη χρηματοδοτική στήριξη του Fundbox capital.Στη συνέχεια με τη σημαντική ένεση ρευστότητας της τάξεως των 200.000 ευρώ, το παιχνίδι που δημιούργησε η εταιρεία έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην ελληνική αγορά τον Νοέμβριο του 2016.

Από τότε, και μετά από ένα δεύτερο γύρο χρηματοδότησης το 2018,, η εταιρεία έχει κατορθώσει να αυξήσει τα μέλη της και να προετοιμάσει τη νέα έκδοση του παιχνιδιού,ενώ γενικά την εταιρεία απαρτίζουν συνολικά 14 άτομα που ανήκουν και στην επιστημονική ομάδα, διότι το παιχνίδι λειτουργεί και ως ένα ψυχομετρικό εργαλείο. Το δημιουργικό κομμάτι πλαισιώνουν άτομα από την Ουκρανία, τον Καναδά, τη Ν. Ζηλανδία και την Ν. Αμερική, ενώ σημαντική στήριξη μάς παρείχε από τα πρώτα μας βήματα ο κ. Ιωάννης Νικολάου, καθηγητής του τμήματος ΔΕΤ στην ΑΣΟΕΕ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης