Τεχνολογία

Έρευνα κορωνοϊός: Αλλαγές έφερε στις συνδρομητικές πλατφόρμες και την ψυχαγωγία η πανδημία

Έρευνα κορωνοϊός: Αλλαγές έφερε στις συνδρομητικές πλατφόρμες και την ψυχαγωγία η πανδημία
Έρευνα κορωνοϊός: «Ευάλωτος» στον ιό αποδείχθηκε ο κινηματογράφος σε αντίθεση με τις συνδρομητικές πλατφόρμες streaming, όπως το Netflix.

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει στην ταχεία μεταβολή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, ωθώντας την ψηφιακή μετάβαση και οδηγώντας τον κλάδο της ψυχαγωγίας και των μέσων ενημέρωσης (ΜΜΕ) σε σημαντικές αλλαγές, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της PwC «Global Entertainment & Media Outlook 2020 – 2024».

Φαίνεται πως η ψηφιοποίηση, μια από τις μεγαλύτερες τάσεις που μετασχηματίζει όλους τους κλάδους, εντάθηκε λόγω της κοινωνικής απομόνωσης και των περιορισμών στις μετακινήσεις. Ως αποτέλεσμα, το 2020 ο κλάδος της ψυχαγωγίας έχει καταστεί πιο απομακρυσμένος, πιο εικονικός, πιο προσωπικός και, τουλάχιστον προς το παρόν, πιο επικεντρωμένος στο σπίτι σε σχέση με τις προβλέψεις κατά τις αρχές της χρονιάς.

Η πανδημία σταμάτησε απότομα την ανάπτυξη του παγκόσμιου κλάδου της ψυχαγωγίας και των μέσων ενημέρωσης. Εν μέσω μιας παγκόσμιας ύφεσης, το 2020 πρόκειται να δούμε την πιο απότομη πτώση στα έσοδα του κλάδου, στα 21 χρόνια που διεξάγεται η συγκεκριμένη έρευνα, με υποχώρηση κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2019 που μεταφράζεται σε περισσότερα από 120 δισεκατομμύρια δολάρια σε απόλυτους αριθμούς. Το 2009, που ήταν και η τελευταία χρονιά κατά την οποία η οικονομία συρρικνώθηκε, οι συνολικές δαπάνες για ψυχαγωγία και ενημέρωση μειώθηκαν μόλις κατά 3%.

Τα smartphones, η κύρια ατομική συσκευή για πρόσβαση στο Διαδίκτυο

Ως αποτέλεσμα της πανδημίας, κάποιοι τομείς του κλάδου μετασχηματίζονται πολύ νωρίτερα από ότι είχε αρχικά προβλεφθεί. Παράδειγμα αποτελούν οι εισπράξεις των κινηματογράφων έναντι των συνδρομητικών πλατφορμών streaming. Μόλις το 2015, οι εισπράξεις από τα εισιτήρια των κινηματογράφων ήταν τριπλάσιες σε σύγκριση με τα έσοδα των πλατφόρμων.

Μάλιστα, τα έσοδα για τις πλατφόρμες θα ξεπεράσουν τις εισπράξεις των κινηματογράφων το 2020 και προβλέπεται να εκτιναχθούν κατά την επόμενη πενταετία, φτάνοντας έως και το διπλάσιο των εισπράξεων από εισιτήρια το 2024. Άλλο ένα παράδειγμα που είναι η ποσότητα των δεδομένων που καταναλώνονται μέσω των smartphone έναντι του σταθερού ευρυζωνικού δικτύου. Έχοντας πάρει ένα ελαφρύ προβάδισμα το 2019, τα smartphones αναμένεται πλέον να ξεχωρίσουν ξεκάθαρα ως η κύρια ατομική συσκευή που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για πρόσβαση στο διαδίκτυο παγκοσμίως.

Πάνω από 60 εκατομμύρια οι συνδρομητές σε υπηρεσίες streaming

Παράλληλα, καθώς ο κόσμος αναγκάστηκε να μείνει στο σπίτι, το βίντεο OTT (over-the-top) είδε τα παγκόσμια έσοδά του να διογκώνονται κατά 26% το 2020. Η έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας streaming Disney+ στα τέλη του 2019 με πρόβλεψη για 60 εκατομμύρια ως 90 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2024, έφτασε τους 60,5 εκατομμύρια συνδρομητές στις αρχές Αυγούστου 2020. Δεδομένης της ανόδου του streaming, η παγκόσμια κατανάλωση δεδομένων ωφελήθηκε από την ψηφιακή επιτάχυνση. Συγκεκριμένα αναμένεται αύξηση κατά 33,8% το 2020, ενώ θα υπερδιπλασιαστεί από τα 1,9 τετράκις εκ. megabytes (MB) το 2019 στα 4,9 τετρακις εκ. MB το 2024.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι τομείς που επλήγησαν περισσότερο. Με πολλούς κλειστούς κινηματογράφους και τις πρεμιέρες μεγάλων ταινιών να αναβάλλονται, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι τα συνολικά έσοδα του παγκόσμιου κινηματογράφου θα μειωθούν κατά σχεδόν 66%. Εκτιμάται ότι το 2024 τα έσοδα των κινηματογράφων θα κυμαίνονται κάτω από τα επίπεδα του 2019. Μία ακόμη επίδραση της πανδημίας αποτελεί η συνεχιζόμενη πτώση των εφημερίδων και καταναλωτικών περιοδικών παγκοσμίως που επιταχύνθηκε απότομα το 2020, με τα γενικά έσοδα να μειώνονται πάνω από 14% και τα καταναλωτικά περιοδικά να έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα. Ωστόσο, κομβικό έτος για τα καταναλωτικά περιοδικά θα είναι το 2023, όταν τα παγκόσμια έσοδά τους από την ψηφιακή διαφήμιση θα ξεπεράσουν αυτά της έντυπης διαφήμισης.

Ο Werner Ballhaus, Global Entertainment & Media Industry Leader της PwC, σχολιάζει σχετικά: «Είναι ξεκάθαρο ότι ο COVID-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση των καταναλωτών στην ψηφιακή κατανάλωση και έχει προκαλέσει ανατρεπτικές αλλαγές, τόσο θετικές όσο και αρνητικές, σε πολλές μορφές των μέσων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Είναι όμως, εξίσου φανερό ότι τα βασικά πλεονεκτήματα και η ελκυστικότητα του κλάδου για τους καταναλωτές παραμένουν ισχυρά. Ενώ οι εταιρείες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις, καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία η ψηφιακή μετάβαση που προωθήθηκε, θα δημιουργήσει επίσης ευκαιρίες σε όλους τους τομείς και όχι μόνο σε όσους ωφελήθηκαν από τις επιδράσεις ως σήμερα».

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments