Nέα της αγοράς

Οργασμός επενδύσεων και έργων ύψους 5 δισ. ευρώ στην Κρήτη – Πώς το νησί μετατρέπεται σε mega κόμβο

Οργασμός επενδύσεων και έργων ύψους 5 δισ. ευρώ στην Κρήτη – Πώς το νησί μετατρέπεται σε mega κόμβο

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay

Ένα mega αναπτυξιακό πακέτο που θα αναβαθμίσουν το νησί σε σχέση με οδικές υποδομές (όπως ο ΒΟΑΚ των 300 χλμ., άνω των 2,3 δισ. ευρώ), αεροδρόμια (Καστέλι, από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ινδική GMR International ), έως έργα ύδρευσης/άρδευσης/αντιπλημμυρικά, και σε συνδυασμό με τα ενεργειακά projects, τις ιδιωτικές επενδύσεις (π.χ. ξενοδοχεία, οικιστικά κ.α.) και κάποιες αποκρατικοποιήσεις θα αναδείξουν περαιτέρω την κομβική του θέση (όχι μόνο γεωγραφικά - γεωστρατηγικά, αλλά και οικονομικά – επιχειρηματικά)

Ένα mega αναπτυξιακό πακέτο που θα αναβαθμίσουν το νησί σε σχέση με οδικές υποδομές (όπως ο ΒΟΑΚ των 300 χλμ., άνω των 2,3 δισ. ευρώ), αεροδρόμια (Καστέλι, από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ινδική GMR International ), έως έργα ύδρευσης/άρδευσης/αντιπλημμυρικά, και σε συνδυασμό με τα ενεργειακά projects, τις ιδιωτικές επενδύσεις (π.χ. ξενοδοχεία, οικιστικά κ.α.) και κάποιες αποκρατικοποιήσεις θα αναδείξουν περαιτέρω την κομβική του θέση (όχι μόνο γεωγραφικά – γεωστρατηγικά, αλλά και οικονομικά – επιχειρηματικά) προωθείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Κρήτη.

Μόνο το υπ. Υποδομών & Μεταφορών προωθεί δεκάδες έργα στο νησί, από τον ΒΟΑΚ μέχρι φράγματα και αντιπλημμυρικά, σχεδόν 3,6 δισ. ευρώ, μαζί με το mega αεροδρόμιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Καστέλι, ενώ στο «πακέτο» μπορούμε να προσθέσουμε ιδιωτικές επενδύσεις σε τουρισμό, το project της REDS στις Γούρνες Ηρακλείου (με καζίνο προσεχώς), την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηρακλείου, τις μεγάλες ενεργειακές επενδύσεις, το κέντρο δεδομένων της Lamda Hellix και πλήθος ακόμα αναπτύξεων (αξιοποίηση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» κα.). Υπό αυτή την οπτική, και με συντηρητικούς υπολογισμούς, το επενδυτικό κρεσέντο ξεπερνά προσεχώς τα 5 δισ. ευρώ σε συνολική αξία. Επενδύσεις που θα μετατρέψουν το νησί σε ευρύτερο επενδυτικό hub σε όλους τους τομείς, θα ενισχύσουν το μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο της Κρήτης.

Ο εμβληματικός ΒΟΑΚ

Προ ημερών, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, που αναφέρθηκε στην «επίσημη» έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πρώτο μεγάλο εργοτάξιο του οδικού άξονα, σημείωσε ότι το συνολικό πρόγραμμα έργων που υλοποιούνται στην Κρήτη είναι άνω των 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια, τόνισε ότι όλα τα έργα είναι στοχευμένα και αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού, για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής όλων, αλλά και πρωτίστως για να ενισχύσουν και να αναδείξουν ακόμη περισσότερο τους δύο πυλώνες ανάπτυξης του νησιού: τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα. Τα έργα αυτά θα συνεισφέρουν περισσότερες από 40.000 θέσεις εργασίας κατ’ έτος, έμμεσες και άμεσες.

Ειδική μνεία έκανε στον ΒΟΑΚ όπου μετά από πολλές δεκαετίες, το πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ είναι γεγονός. Μάλιστα, είπε πως «το πρώτο κομμάτι έργο, “Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος” θα είναι έτοιμο μετά από 3 χρόνια, χρηματοδοτούμενο εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης». Αναφερόμενος, ειδικότερα στον ΒΟΑΚ, επισήμανε ότι το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος, μήκους 22 χλμ., έχει πάρει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22 χλμ. υλοποιείται με ΣΔΙΤ, κόστους 290 εκατ. ευρώ, με τα 90 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ακολουθεί σύντομα η διαγωνιστική διαδικασία για το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, το Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. Θα πραγματοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ. Όπως τόνισε, ήδη, βρισκόμαστε στη Β’ Φάση του διαγωνισμού και προχωράει χωρίς παρεκκλίσεις. «Όλα αυτά μπορέσαμε να τα υλοποιήσουμε γιατί εξασφαλίσαμε τρεις προϋποθέσεις: Τη χάραξη, τη χρηματοδότηση και το Χρονοδιάγραμμα. Σταθερός μας στόχος παραμένει να έχουμε εργοτάξια σε όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ, ως τις αρχές του 2024». Επίσης, όπως σημείωσε προχωρά και η μελετητική ωριμότητα τόσο για το τμήμα Κίσσαμος- Χανιά, όσο και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος- Σητεία, ώστε να πάρουν και αυτά το δρόμο της υλοποίησης.

Υπενθυμίζεται ότι το μεγάλο έργο της παραχώρησης διεκδικούν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ, η VINCI και η κοινοπραξία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL. Ωστόσο, όπως έχει αναφέρει το insider.gr, θεωρείται πιθανότατη η αλλαγή των σχημάτων στην τελική φάση (προσφορές 31 Μαρτίου) με συνεργασίες ανάμεσα σε εταιρείες και κοινοπραξίες.

«Ο ΒΟΑΚ ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη έχει πάρει σάρκα και οστά. Σήμερα είδατε στημένα εργοτάξια στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί είναι λίγο πριν την ολοκλήρωσή τους, αφού στο μεν μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές εντός Μαρτίου και στο ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη είμαστε ένα βήμα πριν την υπογραφή της σύμβασης. Προχωρήσαμε ακόμα και μια σειρά έργων οδικής ασφάλειας και άρσης αντικατολισθητικών φαινομένων κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ ώστε να αντιμετωπίσουμε άμεσα το ζήτημα των πολλών και συχνά θανατηφόρων τροχαίων. Τα έργα αυτά στο μεγαλύτερο μέρος τους έχουν ήδη ολοκληρωθεί», είπε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Κρήτης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments