Ελλάδα

Τέμπη: Ο σταθμάρχης, η εταιρεία και η πολιτική

Τέμπη: Ο σταθμάρχης, η εταιρεία και η πολιτική

Πηγή Φωτογραφίας: Ευρωκίνηση

Τέμπη: Οι αριθμοί είναι σοκαριστικοί και οι εικόνες, πραγματικά αποτρόπαιες από τον τόπο της ασύλληπτης τραγωδίας.

Στους 43 φθάνουν πλέον οι νεκροί και στους 72 οι τραυματίες της σύγκρουσης των τρένων στην κοιλάδα των Τεμπών. Αυτός είναι έως τώρα ο απολογισμός σε ανθρώπινες ζωές και σε τραυματίες της βαρύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στον τόπο. Ταυτόχρονα αναφέρεται ότι ο 60χρονος σταθμάρχης Λάρισας ομολόγησε πλήρως την ενοχή του και η κυβέρνηση επέδειξε αντανακλαστικά πολιτικής υπευθυνότητας που, ευτυχώς, ξεπερνούν κατά πολύ δημόσιες στάσεις και πολιτικές συμπεριφορές επιπέδου «στραβής στη βάρδια μου». Οι αριθμοί είναι σοκαριστικοί και οι εικόνες, πραγματικά αποτρόπαιες από τον τόπο της ασύλληπτης τραγωδίας. Μετά τα αισθήματα βαθιάς λύπης που το τοπίο προκαλεί στον καθένα μας, έρχεται η στιγμή της αναζήτησης των υπευθύνων και των αιτίων της τραγωδίας. Η εταιρεία, που αξιοποιεί τα κρίσιμα σιδηροδρομικά δρομολόγια, δεν είναι δημόσια. Για την ακρίβεια, δεν είναι κρατική, η αποστολή της παραμένει δημόσια, αφού το αγαθό της συγκοινωνίας δεν έχει απολέσει τον δημόσιο χαρακτήρα του.

Η εταιρεία υπηρετεί λοιπόν ιδιωτικά συμφέροντα και ονομάζεται Hellenic Train. Ιδρύεται το 2005 με το όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ως θυγατρική του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Στα περιουσιακά στοιχεία της Hellenic Train ανήκουν εδώ και χρόνια οι επίδικες σιδηροδρομικές γραμμές. Σε μια άκρως κατατοπιστική δημοσίευση ενημερώνεται κάποιος ότι στην εμπλοκή της ιδιωτικής εταιρείας συμμετέχει ζωηρά και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ). Διαβάζουμε λοιπόν ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας λειτουργίας «ολοκληρώθηκε με τη μεταβίβαση στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane στις 14 Σεπτεμβρίου 2017, έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. Ευρώ». Πρόκειται για «αποκρατικοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ που αποτέλεσε μνημονιακή δέσμευση και προκάλεσε έντονες πολιτικές συγκρούσεις με ιδεολογικό πρόσημο. Οδήγησε όμως και σε…ανατροπές, καθώς οι αρχικοί «πολέμιοι» της ιδιωτικοποίησης ήταν και αυτοί που ως κυβέρνηση πια την υπέγραψαν το 2017, όπως και τη μετέπειτα πώληση του 100% της ΕΕΣΤΥ, εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού, στην ιταλικών πια συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εν όψει της τραγωδίας, η ιδιωτική εταιρεία δεν παραμένει αμέτοχη και απόμακρη. H Hellenic Train εκφράζει από τις πρώτες στιγμές «τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού» και «ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης». Τα γραφεία της εταιρείας στην Ελλάδα, στην Λεωφόρο Συγγρού, γίνονται στόχος χθεσινών, περιορισμένης έκτασης, επεισοδίων. Οι μετέχοντες στην πορεία δείχνουν να αγνοούν ότι η Hellenic Train θα συνεισφέρει στην ανακριτική διαδικασία με τις καταθέσεις και τις πληροφορίες που θα κληθεί να προσκομίσει. Η εταιρεία μπορεί να μην είναι πλέον δημόσια αλλά η ευθύνη πολιτικής ενημέρωσης ανήκει στους υπεύθυνους πολιτικούς, αφού αυτοί ασκούν την δημόσια εξουσία. Κι εδώ τα πολιτικά αντανακλαστικά της κυβερνητικής πλειοψηφίας υπήρξαν εξαιρετικά, με τις σχετικές ενημερώσεις – πριν από όλα – του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο πρωθυπουργός μετέβη από τις πρώτες ώρες της τραγωδίας στην περιοχή των Τεμπών και, χωρίς το σαχλό ύφος εκείνου του ανευθυνουπεύθυνου πολιτικού που μιλά «μάγκικα» για «στραβές που έκατσαν στην βάρδια του, ενημερώνει τους πολίτες. Πρωταρχική μέριμνα του Έλληνα πρωθυπουργού είναι «να μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας (…) κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο». Παράλληλα, υποβάλλει την παραίτησή του από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Κωστας Αχ. Καραμανλής, μια κίνηση που υποδηλώνει υψηλό αίσθημα πολιτικής ευθύνης και θαυμαστού πολιτικού ήθους. Ο Κώστας Καραμανλής ασκεί τον σχετικό τομέα κυβερνητικής ευθύνης μόλις 3,5 χρόνια και, παρόλα αυτά, σηκώνει στις πλάτες του το δυσανάλογα υψηλό κόστος αβλεψιών και σφαλμάτων περασμένων εποχών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αυτό που προέχει είναι η συγκρότηση της Ανεξάρτητης Αρχής Εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία και βέβαια, η σύνθεση και ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων και της αποστολής της. Αυτή είναι και πρωθυπουργική δέσμευση, απέναντι σε μια αξιωματική αντιπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ), που επιλέγει να κινείται ακόμη στο ημίφως και να εκδίδει σιβυλλικές ανακοινώσεις για κεντρικές πολιτικές ευθύνες, τις οποίες, ωστόσο, δεν κατονομάζει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments