Ξυπνάτε νωρίς το πρωί; Τι δείχνει αυτό για τον οργανισμό σας

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου,Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Genome Biology and Evolution» ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι ο πρώιμος σύγχρονος άνθρωπος (Homo sapiens) από τον οποίο καταγόμαστε εμείς είχε προσμιχθεί με τους Νεάντερταλ και τους Ντενίσοβαν

Η τάση να σηκώνεται κάποιος από το κρεβάτι με το πρώτο φως του Ήλιου σχετίζεται με γονίδια που μας κληροδότησαν τα μακρινά μας ξαδέρφια

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Genome Biology and Evolution» ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι ο πρώιμος σύγχρονος άνθρωπος (Homo sapiens) από τον οποίο καταγόμαστε εμείς είχε προσμιχθεί με τους Νεάντερταλ και τους Ντενίσοβαν λαμβάνοντας από αυτούς διαφόρων ειδών γονίδια μεταξύ των οποίων και  γονιδιακές παραλλαγές που έχει διαπιστωθεί ότι σχετίζονται με το «πρωί» συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ρυθμίζουν τον κιρκάδιο ρυθμό, τους κύκλους αφύπνισης και ύπνου. Σύμφωνα με τους ερευνητές αν έχετε την τάση να ξυπνάτε νωρίς το πρωί πιθανότατα διαθέτετε τα γονίδια των δύο εξαφανισμένων ανθρώπινων ειδών.

Ομάδα ερευνητών στο αμερικανικό Πανεπιστήμιο Vanderbilt, το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο μελέτησε γενετικά δεδομένα από μια σχετική βάση δεδομένων χιλιάδων ανθρώπων στη Βρετανία. Συγκεκριμένα, πραγματοποίησαν μια μελέτη συσχέτισης σε όλο το γονιδίωμα του σύγχρονου ανθρώπου με γονιδιακά δεδομένα που έχει στη διάθεση της η επιστημονική κοινότητα από Νεάντερταλ και Ντενίσοβαν.

Υπήρχε από καιρό υποψία ότι αυτή η ανάμειξη DNA του σύγχρονου ανθρώπου με τα άλλα ανθρώπινα είδη μας κληροδότησε διαφόρων ειδών ανατομικά και οργανικά χαρακτηριστικά αλλά και τάσεις. Σε σύγκριση με την Αφρική, η Ευρώπη και η Ασία έχουν μεγαλύτερες εποχιακές διαφορές στον καιρό και το ηλιακό φως. Οι μεταβολές στο κιρκάδιο ρυθμό του σύγχρονου ανθρώπου που προήλθαν από τα γονίδια των άλλων ειδών είναι πιθανό σύμφωνα με τους ερευνητές να βοήθησαν τους προγόνους μας να προσαρμοστούν στη μετακίνηση σε πιο βόρεια γεωγραφικά πλάτη.

Μπορεί οι μεταβολές αυτές να δημιούργησαν συνθήκες μικρότερης κιρκάδιας περιόδου βοηθώντας τους σύγχρονους ανθρώπους να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες πιο γρήγορα και να επιβιώνουν τις σχετικά μικρότερες ημέρες.

«Αναλύοντας τα κομμάτια του DNA των Νεάντερταλ που παραμένουν στα σύγχρονα ανθρώπινα γονιδιώματα, ανακαλύψαμε μια εντυπωσιακή τάση: πολλά από αυτά έχουν επιπτώσεις στον έλεγχο των κιρκάδιων γονιδίων στους σύγχρονους ανθρώπους και αυτά τα αποτελέσματα είναι κατά κύριο λόγο σε μια σταθερή κατεύθυνση αυξανόμενης τάσης να είναι ένα πρωινό πρόσωπο. Αυτή η αλλαγή είναι σύμφωνη με τις επιπτώσεις της ζωής σε μεγαλύτερα γεωγραφικά πλάτη στα κιρκάδια ρολόγια των ζώων και πιθανότατα επιτρέπει την ταχύτερη ευθυγράμμιση του κιρκάδιου ρολογιού με μεταβαλλόμενα εποχιακά μοτίβα φωτός» δήλωσε ο Τζον Κάπρα αναπληρωτής καθηγητής επιδημιολογίας και βιοστατιστικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.