Nέα της αγοράς

Βακάκης: Ανήθικο να συζητούμε για ανατιμήσεις λόγω της Ερυθράς Θάλασσας

Βακάκης: Ανήθικο να συζητούμε για ανατιμήσεις λόγω της Ερυθράς Θάλασσας

Πηγή Φωτογραφίας: ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΥΠΟΓΕΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Ανάπτυξη 8% - 12% περιμένει για το 2024 η Jumbo

Με βάση το consensus που επικρατεί στην αγορά, σύμφωνα με το οποίο η αναταραχή στην Μέση Ανατολή θα κοπάσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σχεδιάζει τα επόμενα βήματά του ο όμιλος Jumbo. Κατά την διάρκεια της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εισηγμένης, με βασικό θέμα την έγκριση της πρότασης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2024, ύψους 0,60 ευρώ ανά μετοχή, ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Απόστολος Βακάκης, αποσαφήνισε ότι η διατήρηση των τιμών σε σταθερά, αν όχι και σε χαμηλότερα επίπεδα, εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για την αλυσίδα, διευκρινίζοντας μάλιστα ότι ο όμιλος απορρίπτει φορτώσεις εμπορευμάτων από την Κίνα που δεν είναι προς όφελος του στην παρούσα φάση.

Ο ίδιος τόνισε ότι είναι ανήθικο να συζητάμε για μεταφορά του επιπλέον κόστους των μεταφορικών στον τελικό καταναλωτή, κάνοντας λόγω για εκ νέου τριπλασιασμό των ναύλων για την μεταφορά κοντέινερ από την Ασία στην Ευρώπη, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και την αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ. Χαρακτήρισε δε “κοντόφθαλμη λογική” την εν λόγω προσέγγιση, επισημαίνοντας ότι το μέγεθος του ομίλου του προσφέρει στην παρούσα φάση την δυνατότητα να κάνει τις πιο συμφέρουσες επιλογές για την διαχείριση των μεταφορικών εξόδων, απορρίπτοντας φορτώσεις που κρίνονται «υπερκοστολογημένες», έστω κι αν χάνονται κάποιες ευκαιρίες περαιτέρω ενίσχυσης της κερδοφορίας του. “Όλα αυτά βεβαίως ισχύουν σήμερα και θα αναθεωρηθούν στο τέλος του πρώτου τριμήνου, οπότε και θα έχουμε σαφέστερη εικόνα για το πότε και αν η κρίση στην Μέση Ανατολή βαίνει προς εκτόνωση”, υπογράμμισε ο κ. Βακάκης, σημειώνοντας δε ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων της αλυσίδας.

Με βάση πάντως το σενάριο της εξισορρόπησης της κατάστασης στην Μέση Ανατολή, ο όμιλος Jumbo εκτιμά για φέτος ότι θα επιτύχει αύξηση τζίρου που θα κυμανθεί μεταξύ 8% και 12%, ενώ ανάλογη θετική μεταβολή αναμένεται και για την κερδοφορία. Σημειώνεται ότι η το 2023 έκλεισε με αύξηση τζίρου κατά 14%, παρά το γεγονός ότι δύο καταστήματα -στην Θεσσαλία- τέθηκαν εκτός λειτουργίας το φθινόπωρο λόγω των φονικών πλημμυρών, επίδοση που χαρακτηρίζεται “αξιοπρεπής” από τον πρόεδρο του ομίλου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στο Ισραήλ έχει επηρεάσει την παρουσία της Jumbo στην χώρα, με το ένα κατάστημα που διατηρεί εκεί μέσω συμφωνίας δικαιόχρησης να λειτουργεί στο 60% περίπου των δυνατοτήτων του. Παρά ταύτα, υπάρχουν σχέδια για σημαντική ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας στην ισραηλινή αγορά, τα οποία επί του παρόντος παραμένουν επί χάρτου.

Παράλληλα, ο όμιλος τρέχει ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει κονδύλια αυξημένα κατά 50% συγκριτικά με το 2022, και το οποίο ξεκίνησε ήδη μέσα στο 2023 και περιλαμβάνει κυρίως αγορές χώρων όπου στεγάζονται καταστήματα -όπου αυτό κρίνεται συμφέρον- και αποθηκών. Στόχο σε κάθε περίπτωση αποτελεί η μείωση του λειτουργικού κόστους του ομίλου, με τον σχεδιασμό για το έτος να βασίζεται περισσότερο σε απαισιόδοξο παρά αισιόδοξο σενάριο. Μέσα στο 2024, η αλυσίδα πρόκειται να θέσει σε επαναλειτουργία τα δύο καταστήματα σε Λάρισα και Καρδίτσα που επηρεάστηκαν από τις πλημμύρες στην Θεσσαλία -ιδανικά πριν το καλοκαίρι- ενώ μέσα στο πρώτο τετράμηνο αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Ρουμανία, για να ακολουθήσουν δύο ακόμη προς το τέλος του έτους κι ένα κατάστημα στην Κύπρο, επίσης μέσα στο καλοκαίρι.

Για την Ελλάδα ο κ. Βακάκης εκτίμησε ότι η αλυσίδα μπορεί να προσθέτει ακόμη ένα με δύο καταστήματα ετησίως, εξηγώντας ότι, καθώς το μοντέλο λειτουργίας της βασίζεται στην αυθόρμητη αγορά, τα φυσικά καταστήματα αποτελούν μονόδρομο. Ο ίδιος επεσήμανε μάλιστα ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου συνεισφέρει ποσοστό κάτω του 5% του συνολικού τζίρου στην Ελλάδα, ακολουθώντας τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων σε επίπεδο like for like, τονίζοντας επίσης ότι στην παρούσα φάση δεν ενδιαφέρει η σύσταση e-shop στην Βουλγαρία, και χαρακτηρίζοντας μάλλον αδιάφορες μέχρι στιγμής τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ρουμανία, με υψηλό ωστόσο διαχειριστικό κόστος.

Σε ερώτηση πάντως του BD σχετικά με το ενδεχόμενο ο όμιλος να ενδιαφέρεται να αποκτήσει παρουσία στους χώρους του Ελληνικού, ο κ. Βακάκης ήταν κατηγορηματικά αρνητικός, χαρακτηρίζοντας εν πολλοίς τις συνθήκες σχετικά ασύμφορες για το επιχειρηματικό μοντέλο της αλυσίδας. Αντίστοιχα, για τον ανταγωνισμό από ηλεκτρονικές πλατφόρμες που προέρχονται από την Ασία, όπως η Temu, αλλά και από ευρωπαϊκούς ομίλους που αναπτύσσουν φυσικά καταστήματα στην χώρα μας, όπως η Pepco, ο κ. Βακάκης ανέφερε ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις, χωρίς να νιώθει ότι απειλείται η κυριαρχία της Jumbo στην παρούσα φάση. Ως προς την πρώτη, σημείωσε ότι το μοντέλο της προς το παρόν ενέχει υψηλά λειτουργικά κόστη, αναφέροντας ότι επί της ουσίας «αγοράζει τον τζίρο της», στρατηγική που δεν μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια, ενώ ως προς την δεύτερη σημείωσε ότι εξετάζονται οι παράμετροι που καθορίζουν την αναπτυξιακή της πορεία.

Πηγή: businessdaily.gr //ΜΑΙΡΗ ΛΕΜΠΕΣΗ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments