Nέα της αγοράς

Πάνω από τα 10 δισ. ο τζίρος των ξενοδοχείων, ποια είναι τα πιο κερδισμένα

Πάνω από τα 10 δισ. ο τζίρος των ξενοδοχείων, ποια είναι τα πιο κερδισμένα

Πηγή Φωτογραφίας: freepik.com//Free photo type entertainment complex. the popular resort with pools and water parks in turkey with more than 5 million visitors a year. amara dolce vita luxury hotel. resort. tekirova-kemer

Τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας έκαναν άλμα εσόδων 27,4% το 2023, έναντι μέσης αύξησης 23% στον κλάδο. Πάνω από 200.000 θέσεις εργασίας και μεγάλες επενδύσεις.

Την κάτι παραπάνω από θετική πορεία του ελληνικού τουρισμού, αποδεικνύουν και τα στοιχεία για τον τζίρο τα οποία καταγράφονται στην ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), καθώς ενισχύθηκε σε διψήφιο ποσοστό. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της έρευνας, την οποία παρουσίασε ο επικεφαλής του ΞΕΕ, κ. Αλ. Βασιλικός:

  • Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023 αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφτασε τα 10,5 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς ( + 9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.
  • Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά  και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.
  • Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας.
  • Παρατηρείται σταθερή εικόνα στους μήνες λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων – κατά μέσο όρο 5, 7 μήνες το 2023, με 5,6 μήνες το 2022 – ενώ παρουσιάζεται και ομοιογένεια ανάμεσα στις κατηγορίες.
    • Καταγράφεται αύξηση στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο (53% το 2023 από 47% το 2022) και Οκτώβριο  (49% το 2023 από 44% το 2022) γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
    • Το ίδιο συμπέρασμα ενισχύεται και από το γεγονός πως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, σημειώνεται αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης δίκλινου δωματίου κατά περίπου 11% μεταξύ των ετών 2023 και 2022.
    • Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι. Πρώτον, σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και δεύτερον, κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός ( Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων ( Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)
    • Τα προβλήματα των ξενοδοχείων, όπως καταγράφονται στην έρευνα, παραμένουν η   εύρεση προσωπικού,  το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος,  η  μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής  και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

    Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό «ο ελληνικός τουρισμός πηγαίνει καλά και έχει σταθερή δυναμική. Το αναδεικνύει η Ετήσια Έρευνά μας,  μέσα από τα βασικά μεγέθη του κλάδου που επιβεβαιώνουν πως ο τουρισμός συνεχίζει να είναι ο πρωταγωνιστής της εθνικής οικονομίας  και το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει τη μεγάλη προσφορά του στη χώρα. Απόδειξη τα 2,5 δις που επενδύθηκαν την τελευταία πενταετία από τα ξενοδοχεία για την αναβάθμισή τους ώστε να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης. Είμαστε λοιπόν στο σωστό δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, από την εύρεση προσωπικού και το ενεργειακό κόστος μέχρι τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Με τεκμηριωμένες θέσεις και υπεύθυνη επιστημονική δουλειά. Ο τουρισμός δεν προσφέρεται ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για μεμψιμοιρίες. Είναι πεδίο συνεργασίας και συλλογικής δράσης».

Πηγή: businessdaily.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments