Nέα της αγοράς

East Macedonia & Thrace Forum: Έργα και επενδύσεις πολλών εκατ. ευρώ σε Μακεδονία και Θράκη

East Macedonia & Thrace Forum: Έργα και επενδύσεις πολλών εκατ. ευρώ σε Μακεδονία και Θράκη

Πηγή Φωτογραφίας: emea.gr

Παρά την αναζωογόνηση στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής η έλλειψη εργατικού δυναμικού προκαλεί κανιβαλισμό μεταξύ των επιχειρήσεων.

Στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώθηκε στην Αλεξανδρούπολη από τη City Hub Events, ο εκτελεστικός διευθυντής του Ταμείου, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, επεσήμανε ότι το ΤΑΙΔΕΠ θα πραγματοποιήσει την επόμενη διετία έργα στη Μακεδονία και τη Θράκη που αγγίζουν τα 150 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, ως προς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο Π. Σταμπουλίδης υπενθύμισε ότι ήδη προκηρύχθηκαν δύο μεγάλες παρεμβάσεις, το έργο εκβάθυνσης της προβλήτας και η αναβάθμιση και ασφαλτόστρωση της οδού, που συνδέει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, προσελήφθη διεθνής σύμβουλος για το master plan του λιμένος «και πολύ σύντομα θα έχουμε μακροπρόθεσμη στρατηγική για να αποτελέσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βιώσιμη επιλογή στο διηνεκές και να δημιουργεί υπεραξία στην περιοχή».

Εξελίξεις στο Τελωνείο των Κήπων, στα καμένα και τις υποδομές υγείας

Ως προς το Τελωνείο των Κήπων, γνωστοποίησε πως «είναι ειλημμένη η πολιτική απόφαση και ήδη υπάρχει σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Εσωτερικών και του ΤΑΙΠΕΔ για τη γρήγορη αναβάθμιση της συγκεκριμένης πύλης εισόδου, προκειμένου να κερδηθεί ο χρόνος και να ωριμάσει το έργο που η Περιφέρεια θα αναλάβει να κάνει για τη δημιουργία νέου τελωνείου».

Χαρακτήρισε ως ένα από τα αναγκαία και πολύ συμβολικά έργα στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης την αποκατάσταση της καμένης περιοχής. «Ερχόμαστε μαζί με το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος και τη Γενική Διεύθυνση Δασών και αποκαθιστούμε άμεσα, με αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα, τις περιοχές που υπέστησαν ζημίες, ώστε να αποφύγουμε μεγάλες καταστροφές» σημείωσε και πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα υλοποιείται και το πρόγραμμα AntiNERO για καθαρισμούς και αναδασώσεις.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στα έργα υποδομών υγείας, μεταξύ των οποίων και εκείνα στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης, ύψους 14 εκατ. ευρώ. Πρόκειται όπως είπε για έργα που έχουν δημοπρατηθεί και θα παραδοθούν στις υπεσχημένες ημερομηνίες, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και για αυτό με πιεστικά χρονικά ορόσημα.

Πρόταση ΣΒΕ για σιδηροδρομικό cluster

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, σημείωσε ότι «οι πιο κρίσιμες παράμετροι για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων είναι η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού και οι λειτουργικές υποδομές, με καλά στελεχωμένα λιμάνια και ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο με επιβατικά και εμπορικά τρένα», συμπληρώνοντας πως μεγάλη πρόκληση για τη χώρα αποτελεί η μείωση της περιφερειακής ανισότητας, η οποία εξακολουθεί να υπάρχει, καθώς οι τελευταίοι δείκτες κοινωνικών και οικονομικών τάσεων, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, δείχνουν ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανέρχεται τις 12.000 ευρώ ενώ ο μέσος όρος της χώρας είναι 17.000 ευρώ.

«Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα σιδηροδρομικό cluster με τη μεταφορά της έδρας του από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματική διασύνδεση των αστικών και βιομηχανικών κέντρων της Βόρειας Ελλάδας με τη Βαλκανική και την Κεντρική Ευρώπη», ανέφερε η Σαράντη.

Πρωτοβουλία JTI για συντονισμό των μεγάλων βιομηχανιών της Θράκης ως προς τα αιτήματά τους

Δημόσιο κάλεσμα σε όλες τις μεγάλες εταιρείες της Θράκης θα απευθύνει η JTI, προκειμένου συντονισμένα να υποστηρίξουν τα αιτήματα της εκεί βιομηχανίας, όπως ανακοίνωσε από το βήμα του φόρουμ ο Μπάμπης Θαμνίδης, οικονομικός διευθυντής της JTI Ελλάδας, η οποία εξαγόρασε τη ΣΕΚΑΠ. Στο «τραπέζι» της σχετικής συνάντησης των πέντε μεγαλύτερων βιομηχανιών της Θράκης θα πέσουν ζητήματα και αιτήματα όπως αυτά που αφορούν τις υποδομές, την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες και τις κατασκευές.

Αναφερόμενος ειδικά στην επένδυση της εταιρείας στην Ξάνθη, όπου το πρώην εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ εντάχθηκε στο διεθνές χαρτοφυλάκιο της JTI το 2018, ο Θαμνίδης επισήμανε: «Μέσα σε έξι χρόνια υλοποιήθηκε πλάνο επενδύσεων 40 εκατ. ευρώ. Όταν ξεκινήσαμε παράγονταν στο εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ 700 εκατ. τσιγάρα και σήμερα 5 δισ, με την προοπτική αυτά να αυξηθούν μέχρι τα 7 δισ, με τον υπάρχοντα μηχανολογικό εξοπλισμό».

Η έλλειψη υποδομών και οι εξαγωγές

Την εκτίμηση ότι οι επιδοτήσεις και οι χρηματοδοτήσεις από διάφορα προγράμματα για τις βιομηχανίες της Θράκης αναπληρώνουν σε έναν βαθμό τις ανεπάρκειες σε δομικά θέματα και θέματα υποδομών, διατύπωσε από την πλευρά του ο Πάρας Γραβουνιώτης, CEO της Elina Χαρτοποιία Κομοτηνής.

Ως προς τις ανεπάρκειες των υποδομών, ενδεικτικά ανέφερε δύο παραδείγματα: πρώτον, ότι ενώ η χαρτοποιία θα μπορούσε να φέρνει την πρώτη ύλη της μέσω Καβάλας ή Αλεξανδρούπολης, αναγκάζεται να χρησιμοποιεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με μεταφορικό κόστος 40 ευρώ για να φτάσει το φορτίο Κομοτηνή (έναντι 12 ευρώ για να έρθει σε bulk από Καβάλα).

Την ίδια στιγμή, η έλλειψη υποδομών δημιουργεί πρόβλημα και στις εξαγωγές: «Βρήκα αγορά για χαρτί στο Μεξικό και Νέα Υόρκη, αλλά δεν υπάρχει τρόπος για να το εξάγω, γιατί το κόστος είναι απαγορευτικό. Στοιχίζει 500 ευρώ για να πάει το φορτηγό από την Κομοτηνή στη Θεσσαλονίκη, σε σύνολο κόστους 1500 για να πάει στη Βόρεια Αμερική» είπε χαρακτηριστικά ο Γραβουνιώτης.

Ο επιχειρηματίας επισήμανε πάντως ότι το τελευταίο διάστημα υπάρχει αναζωογόνηση στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής με οργασμό επενδύσεων, αλλά η έλλειψη εργατικού δυναμικού προκαλεί κανιβαλισμό μεταξύ των επιχειρήσεων.

Ο νομός Έβρου στο επίκεντρο των αμυντικών, οικονομικών, ενεργειακών και εκπαιδευτικών εξελίξεων

Στη μετεξέλιξη του Νομού Έβρου σε επίκεντρο σημαντικών μεταφορικών, αμυντικών, οικονομικών, ενεργειακών, εκπαιδευτικών εξελίξεων αναφέρθηκε ο βουλευτής της Ν.Δ. του Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης. Στην τοποθέτησή του περιέγραψε τον ακριτικό Νομό λέγοντας «ήταν ιστορικά και συνεχίζει να είναι ένας απέραντος αρχαιολογικός χώρος, βρίσκεται στο σταυροδρόμι Βορρά και Νότου, Ανατολής και Δύσης, εδώ συναντήθηκαν τρεις πολιτισμοί , δύο θρησκείες».

«Είναι γεγονός ότι πολλά πράγματα έχουν γίνει, πολλά έχουν σχεδιαστεί να γίνουν και πολλά θα υλοποιηθούν προσεχώς. Πιστεύω στη νέα θαλάσσια Εγνατία. Φτάσαμε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στη Λήμνο και έχουμε τη φιλοδοξία να φτάσουμε στη Μυτιλήνη. Όταν κανείς φτάσει στη Μυτιλήνη από εκεί με μια ανταπόκριση μπορεί να φτάσει στο κεντρικό και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο. Πιστεύουμε σ’ αυτό το όραμα», δήλωσε ο Δημοσχάκης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments