Τεχνολογία

Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις

Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις

Πηγή Φωτογραφίας: history-computer.com

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»

Από το λανσάρισμά του το Νοέμβριο, το όχημα αξίας 60.000 δολαρίων έχει επανειλημμένα γίνει πρωτοσέλιδο για θέματα όπως η εμφάνιση ανεξήγητων προειδοποιήσεων για «κρίσιμο σφάλμα στο τιμόνι», το κόλλημα σε ανώμαλο έδαφος και οι εκτεταμένες ανακλήσεις – απέχει πολύ από το να είναι το «ανθεκτικό στην αποκάλυψη» μεγαθήριο ως το οποίο διαφημίστηκε διά στόματος Ίλον Μασκ.

«Αν ποτέ βρεθείτε σε μια διαμάχη με ένα άλλο αυτοκίνητο», είχε πει ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της Tesla στην εκδήλωση παρουσίασης του φορτηγού πέρυσι, «θα κερδίσετε». «Η αποκάλυψη μπορεί να έρθει ανά πάσα στιγμή, και εδώ στην Tesla, έχουμε την καλύτερη τεχνολογία γι’ αυτήν». Το Cybertruck της Tesla όμως τελικά δεν είχε το ντεμπούτο που είχε υποσχεθεί ο Ίλον Μασκ.

Τα λάστιχα

Στις 2 Μαΐου ένας τουρίστας στο νησάκι Nantucket στη Μασαχουσέτη βρήκε το Cybertruck παγιδευμένο στην άμμο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί ρυμουλκό για να το απελευθερώσει. Σύμφωνα με τον χειριστή της ρυμούλκησης, ο οδηγός έκανε ένα κρίσιμο λάθος: Ξέχασε να βγάλει αέρα από τα λάστιχα.

Κανονικά, τα ελαστικά του Cybertruck φουσκώνουν περίπου στα 50 psi. Στο εγχειρίδιο χρήσης του Cybertruck, όμως, η Tesla προειδοποιεί τους οδηγούς να μειώνουν την πίεση των ελαστικών πριν από την εκτός δρόμου διαδρομή, για να αυξήσουν την πρόσφυση και να μειώσουν τον κίνδυνο διάτρησης. Ο χειριστής ρυμούλκησης εξήγησε ότι το ασφαλές σημείο για την οδήγηση στην παραλία είναι μεταξύ 18 και 22 psi.

«Δυστυχώς, είχαν αμελήσει να το κάνουν αυτό ή δεν ήξεραν πώς να το κάνουν», δήλωσε στο Business Insider ο χειριστής ρυμούλκησης».

Ο χειριστής δήλωσε ότι οι περισσότερες εργασίες ρυμούλκησης όπως αυτές προέρχονται από απειρία, προσθέτοντας ότι συχνά τον καλούν τους καλοκαιρινούς μήνες για να βοηθήσει τουρίστες που έχουν εκτιμήσει λανθασμένα πόσο μαλακή είναι η άμμος κοντά στην ακτογραμμή ή δεν γνώριζαν καθόλου πώς η πίεση των ελαστικών επηρεάζει τις δυνατότητες ενός οχήματος εκτός δρόμου.

Αυτό που συνέβη με το Cybertruck, είπε ο χειριστής, θα μπορούσε να είχε συμβεί σε οποιονδήποτε άλλο οδηγό φορτηγού. Σημείωσε, ωστόσο, ότι το επιπλέον βάρος του αυτοκινήτου της Tesla – περίπου 1.000 κιλά βαρύτερο από τα συγκρίσιμα pickups με κινητήρα φυσικού αερίου – δεν βοήθησε.

«Υπήρχε πάντα ένα ερώτημα σχετικά με το πώς τα ηλεκτρικά οχήματα με το υπερβολικό βάρος θα χειριστούν την οδήγηση στην παραλία», είπε. «Θα φορούν το ίδιο μέγεθος ελαστικών με ένα κανονικό F-150 ή, ξέρετε, βάλτε εδώ το τυπικό σας φορτηγό pickup, αλλά θα έχουν μεγαλύτερο βάρος».

Το αμιγώς ηλεκτρικό pickup απελευθερώθηκε τελικά – αν και όχι πριν προσελκύσει ένα πλήθος σαστισμένων θεατών από τη μικρή νησιωτική κοινότητα.

Ο χειριστής της ρυμούλκησης δήλωσε ότι «δεν εξεπλάγη καθόλου» από το τηλεφώνημα, δεδομένου του θορύβου γύρω από την άφιξη του πρώτου Cybertruck στο νησί «νωρίτερα εκείνη την ημέρα».

«Κατεβαίνει αμέσως από το πλοίο και στη συνέχεια παρκάρει στην καρδιά της πόλης σε μια διάβαση πεζών», είπε. «Έκανε κατά κάποιο τρόπο το γύρο του διαδικτύου – και στη συνέχεια, μέχρι τις 5 η ώρα, είχε κολλήσει στην παραλία».

«Αστειευόμασταν [ότι] κατά κάποιο τρόπο επικροτούμε την ικανότητά του να τσεκάρει πραγματικά όλα τα πράγματα που δεν πρέπει να κάνει κανείς στο Nantucket σε πολύ γρήγορη διαδοχή», πρόσθεσε. «Πραγματικά εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ημέρα».

Το περιστατικό έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως η τελευταία γκάφα που αφορά το Cybertruck.

Όταν δεν φταίει ο χειριστής

Όπως και στο περιστατικό στο Nantucket, τα οχήματα βάρους 6.600+ κιλών έχουν επίσης μπει στο χιόνι και παλεύουν να ανέβουν απότομες ανηφόρες. Ενώ οι επίσημες αιτίες αυτών των περιστατικών παραμένουν ανεπιβεβαίωτες, τα προβλήματα του Cybertruck δεν μπορούν να αποδοθούν όλα στο λάθος του χρήστη.

Τα αυτοκίνητα, που διαφημίζονται από την Tesla ως αλεξίσφαιρα, έχουν επίσης βρεθεί μπροστά σε ενοχλητικά ζητήματα ποιότητας. Το αμάξωμα από ανοξείδωτο ατσάλι είναι επιρρεπές σε καταγγελίες για κηλίδες σκουριάς και για δαχτυλιές, ενώ τα ογκώδη οχήματα φέρουν αντιαισθητικά κενά στα πάνελ των θυρών, τα οποία ο Marques Brownlee, ο άνθρωπος που επηρεάζει την τεχνολογία στο YouTube, περιέγραψε ως «τα χειρότερα που έχω δει ποτέ σε όχημα παραγωγής».

Ένας άλλος YouTuber ανέφερε ότι το δάχτυλό του πιάστηκε στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου, αφού ο αισθητήρας του δεν κατάφερε να ανιχνεύσει το εμπόδιο, αφήνοντας ένα βαθούλωμα και ένα μικρό κόψιμο στο δέρμα, παρά την πρόσφατη ενημέρωση λογισμικού που αποσκοπεί στην αποφυγή τέτοιων προβλημάτων.

Η Ρυθμιστική Αρχή

Οι μαρτυρίες για το πεντάλ του γκαζιού του Cybertruck που κολλάει στο τέρμα του γκαζιού προσέλκυσαν επίσης την προσοχή των ρυθμιστικών αρχών, με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ να αναφέρει ανησυχίες ότι μια «μη εγκεκριμένη αλλαγή» κατά τη διαδικασία παραγωγής πιθανόν προκάλεσε το πρόβλημα, αυξάνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης. Η έκθεση της NHTSA ώθησε την Tesla να ανακαλέσει οικειοθελώς περίπου 3.878 από τα οχήματα τον Απρίλιο, γεγονός που επηρέασε σχεδόν κάθε Cybertruck που είχε αποσταλεί σε πελάτες από το λανσάρισμά του.

Σύμφωνα με το Business, ο Michael Brooks, εκτελεστικός διευθυντής του Center for Auto Safety, αποκάλεσε το Cybertruck «πύραυλο χωρίς οδηγό» και ο Myles Russell, ένας Καναδός τεχνολόγος πολιτικός μηχανικός, το αποκάλεσε «μηχανή θανάτου».

Τα προβλήματα με το αυτοκίνητο που μοιάζει με… τανκ δεν περιορίζονται στα μοντέλα παραγωγής. Όταν το πρωτότυπο Cybertruck παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2019, οι πρώτες επιδείξεις του «άθραυστου» γυαλιού του ματαιώθηκαν όταν τα παράθυρα του αυτοκινήτου έσπασαν εύκολα σε μια ζωντανή δοκιμή.

Ο Musk προειδοποίησε τους επενδυτές τον περασμένο Οκτώβριο κατά τη διάρκεια μιας κλήσης κερδών ότι ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής, λέγοντας: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck».

Και με τη μετοχή της Tesla να έχει υποχωρήσει σχεδόν 25% από το ντεμπούτο του Cybertruck πέρυσι – από 241,20 δολάρια σε 181,14 δολάρια ανά μετοχή – είναι πιθανό να έχει δίκιο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments