Πολιτική

Σπίρτζης: Να αλλάξουμε τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της Ευρώπης για τις υποδομές

Σπίρτζης: Να αλλάξουμε τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της Ευρώπης για τις υποδομές
Σπίρτζης: «Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη δημοπράτηση του, η γέφυρα του Χαμεζίου παραδίδεται επιτέλους στους πολίτες», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Χαρμόσυνη χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα για την Κρήτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την παράδοση στην κυκλοφορία της γέφυρας του Χαμεζίου στη Σητεία. «Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη δημοπράτηση του, το έργο παραδίδεται επιτέλους στους πολίτες», είπε. Όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, για το έργο αυτό ακολουθήθηκε ένας μη ενδεδειγμένο τρόπος υλοποίησης δημόσιων έργων όλα αυτά τα χρόνια, ωστόσο εξήρε το ενδιαφέρον τόσο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στο Νομό Λασιθίου, Μανώλη Θραψανιώτη, όσο και του βουλευτή της ΝΔ στο νομό, Γιάννη Πλακιωτάκη, για την κατασκευή της γέφυρας.

«Πρόκειται για ένα έργο που θα μειώσει τη διαδρομή (Ηράκλειο-Σητεία) κατά περίπου 15 λεπτά, άρα καταλαβαίνουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι. Όπως επίσης σημαντική είναι η απόφαση για την ωρίμανση των οδικών έργων για το Λασίθι», πρόσθεσε ο κ. Σπίρζτης.

Στις δηλώσεις του ο βουλευτής της ΝΔ στο Λασίθι, Γιαννης Πλακιωτάκης μίλησε για ένα έργο που ενώνει, πέρα και πάνω από πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες.

«Παραδίδεται ένα σύγχρονο έργο, πολλές φορές λέμε ότι η καθυστέρηση δημιούργησε τις προϋποθέσεις για ένα ασφαλές και ποιοτικό έργο. Παρόλα αυτά, το Λασίθι έχει ανάγκη από χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών, έτσι ώστε να είμαστε σε ώριμη φάση για να μπορούμε να δημοπρατήσουμε και άλλα τμήματα. Σε κάθε περίπτωση είναι μια χαρμόσυνη ημέρα για τη Σητεία αλλά και για το Λασίθι», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων αναφέρθηκε στο ιστορικό κατασκευής της γέφυρας καθώς στην πρώτη εργολαβία είχε υλοποιηθεί περίπου το μισό έργο και στη συνέχεια διαπιστώθηκε στατικό πρόβλημα. «Το 2015 ανατέθηκαν οι πρώτες μελέτες για να αντιμετωπιστεί το στατικό πρόβλημα του έργου, βρέθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση το 2016 κι έτσι φτάσαμε στην ολοκλήρωσή του σήμερα».

Σε σχέση με το δεύτερο τμήμα του έργου, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να διασφαλιστεί είναι η ωριμότητά του και αναφέρθηκε στις θεσμικές αλλαγές που έφερε το Υπουργείο για την σειρά δημοπράτησης των έργων, δηλαδή να προηγούνται οι απαλλοτριώσεις, για να μην καταγράφονται καθυστερήσεις δεκαετιών.

«Επομένως θα ενημερωθεί και το δημοτικό συμβούλιο της Σητείας και οι βουλευτές για το ποιες μελέτες και σε ποια φάση βρίσκονται, ποια τμήματα του οδικού δικτύου έχουν ολοκληρωθεί ή έχουν πάρει έγκριση περιβαλλοντικών όρων και μένει η κτηματογράφηση και οι απαλλοτριώσεις, ενώ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τεχνικές μελέτες οι περιβαλλοντικές μελέτες, και όλη η υπόλοιπη διαδικασία που προβλέπεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

Ο κ. Σπίρτζης απευθυνόμενος στον κ. Πλακιωτάκη είπε χαριτολογώντας ότι πρέπει να διαφωνήσουν «αφού έρχονται ευρωεκλογές», ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να βγουν και κάποια πολιτικά συμπεράσματα.

«Όταν οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έχουν επικρατήσει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ευρώπη δεν βλέπουν τα έργα υποδομής και τα οδικά έργα ως έργα οδικής ασφάλειας ή ως αναπτυξιακά έργα και ζητάνε να είναι βιώσιμα τα έργα αυτά, δηλαδή να είναι κερδοφόρα έργα , αυτό σημαίνει, ότι πρέπει να αλλάξουμε αυτήν την πολιτική στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να έχουμε χρηματοδότηση για Υποδομές, χωρίς να απαιτείται ο κυκλοφοριακός φόρτος των 20 ή των 15 χιλιάδων οχημάτων την ημέρα, που από τις μετρήσεις που έχουμε κάνει, δεν θα τις έχουμε, ούτε τα επόμενα 20 χρόνια. Αυτό λοιπόν που φροντίζουμε είναι να έχουμε ώριμες μελέτες και να φροντίσουμε πολύ μεγάλο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου στο Λασίθι που δεν πληροί αυτά τα χαρακτηριστικά, να μπει στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Είναι ένα προσωπικό στοίχημα του Γιάννη Δραγασάκη και είναι και εντολή του Πρωθυπουργού», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

Εξαγγελίες για ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία και αρδευτικά έργα ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Στη σύσκεψη που ακολούθησε με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σητεία, ο υπουργός εξήγγειλε την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία καθώς και την υλοποίηση δύο πολύ σημαντικών έργων άρδευσης ύψους 30 εκατ. ευρώ σε Ιεράπετρα και Οροπέδιο Λασιθίου τα οποία θα δημοπρατηθούν άμεσα.

«Τιμώντας τις δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει στο αναπτυξιακό συνέδριο αλλά και με την σύμφωνη γνώμη της διαβούλευσης που έγινε από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από το Δήμο, από την Περιφέρεια, ήρθαμε να ενημερώσουμε για την κοινή πεποίθηση όλων μας ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης πρέπει να φτάσει μέχρι τη Σητεία, όπως και να ολοκληρωθεί όλο το οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη με τους κάθετους άξονες. Γνωρίζετε ότι αυτό που έχει προγραμματιστεί μέχρι στιγμής – και είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία – είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, ο ένας διαγωνισμός και από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη ο δεύτερος. Τελειώνουν οι μελέτες από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, επομένως θα έχουμε τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες για το τμήμα του ΒΟΑΚ μέχρι τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου δημοπρατείται η στρατηγική μελέτη όλων των οδικών αξόνων της Κρήτης, ενώ οι υπάρχουσες μελέτες που είναι σε εξέλιξη και αφορούν τμήματα του αυτοκινητοδρόμου για τον οποίο συζητάμε, από τη Σητεία, συνεχίζονται.

Η μια βρίσκεται, κατόπιν εντολής μου, στη διαδικασία κτηματογράφησης, έχει τελειώσει και η περιβαλλοντική μελέτη, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί και οι απαλλοτριώσεις για να βγει ο διαγωνισμός, για τη δεύτερη έχει γίνει αίτημα χρηματοδότησης στο Υπουργείο Οικονομίας το οποίο πρόκειται να εγκριθεί τις επόμενες ημέρες για να μπορέσουμε μετά την προσφυγή που έχει γίνει από κατοίκους στο ΣτΕ, να πάμε στην οριστική φάση της μελέτης. Το στοίχημα που έχουμε είναι το 2020, ακόμη περισσότερο το 2021, να μπορούμε να εντάξουμε στη Νέα Προγραμματική Περίοδο την χρηματοδότηση των έργων, να έχουν ολοκληρωθεί μελέτες και οι απαλλοτριώσεις, για να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Θα ήθελα επίσης να πω ότι υπήρχε και μια δέσμευση σχετικά με δύο αγωγούς άρδευσης, ο ένας είναι στην Ιεράπετρα και ο δεύτερος είναι τα δίκτυα στο Οροπέδιο Λασιθίου. Στις 14 Μαΐου είναι το οριστικό δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις και την επομένη προκηρύσσονται και οι δύο διαγωνισμοί για να υλοποιηθούν τα έργα πάρα πολύ γρήγορα.

Σχετικά με τη β’ φάση για τη Γέφυρα Χαμεζίου, έχει πάρει εντολή ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης να ενημερώσει το Υπουργείο σχετικά με το τι μένει να γίνει σε σχέση με το αν έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης, προκειμένου τα χρήματα που έχουν δεσμευθεί και είναι διασφαλισμένα για τη β’ φάση, να αξιοποιηθούν ώστε να βγει τον επόμενο μήνα ο διαγωνισμός για τη β’ φάση της γέφυρας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Περισσότερα