Οικονομία

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι κίνητρα προβλέπει η κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινητων

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι κίνητρα προβλέπει η κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινητων
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, στην ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020, υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι εταιρείες έχουν προαναγγείλει την απόφασή τους να διαθέσουν στην ελληνική αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για πρώτη φορά, τα οποία έχουν μεγάλη εμπορευσιμότητα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που θα παρουσιάσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός του πρώτου εξαμήνου θα περιλαμβάνει κίνητρα για την απόκτηση και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πιθανότατα τρόπους επιδότησης των υποδομών φόρτισης.

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, στην ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020, υπογράμμισε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί γρήγορα η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, καθώς παρατηρείται υστέρηση στον κλάδο αυτό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της Ε.Ε. τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%». Η ίδια επικαλέστηκε επίσης στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δείχνουν ότι η Αθήνα – μαζί με το Μιλάνο – έχουν την πρωτιά όσον αφορά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.

«Η κατάσταση αυτή πρέπει να αλλάξει δραστικά και γι’ αυτό έχουμε θέσει έναν υψηλό στόχο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα – 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικό». Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, η Διυπουργική Επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση καταρτίζει ένα ολιστικό σχέδιο στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται τα αναγκαία κίνητρα. «Ο λόγος που παρατηρούνται μεγάλοι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συγκεκριμένες χώρες της ΕΕ, είναι η ύπαρξη γενναίων κινήτρων που αφορούν στην απόκτηση ή χρήση των οχημάτων αυτών αλλά και ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει την καινούρια αγορά που δημιουργείται γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η κα Σδούκου ανέφερε σχετικά με τη μείωση φόρου και της επιδότησης της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος, ότι εξετάζονται πιθανά μέτρα που θα σχετίζονται με την παροχή κινήτρων χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με σκοπό να γίνει η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ελληνικές πόλεις πιο ελκυστική.

Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε τα εξής: “Εξετάζουμε αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα,logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο – μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 – με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων”.

Η κα Σδούκου έκανε ειδική αναφορά στον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην προσπάθεια προώθησης όχι μόνο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και όλων των μορφών βιώσιμης κινητικότητας, καλώντας τους δήμους να προχωρήσουν στην εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων φόρτισης. Υπογράμμισε δε ότι υπάρχουν ήδη παραδείγματα ελληνικών πόλεων που το προσπαθούν αυτό, σε επίπεδο πιλοτικών προγραμμάτων.

Η ίδια αναγνώρισε ότι όλες αυτές οι δράσεις απαιτούν σημαντικά ποσά για να υλοποιηθούν, επεσήμανε όμως ότι υπάρχουν πολλά διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στο πλαίσιο αυτό, το ΥΠΕΝ ανέθεσε την εκπόνηση ενός Εγχειριδίου για την Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων, με αντικείμενο την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από τους δήμους της χώρας, καθώς και την αναλυτική καταγραφή των τρόπων χρηματοδότησης των ενεργειών που απαιτούνται στο πλαίσιο των Εθνικών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Δράσεων.

Καταλήγοντας, αναφέρθηκε στο ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, προτρέποντας όλους να «τολμήσουν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, στις βιώσιμες μετακινήσεις και γενικότερα στην πράσινη ενέργεια».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments