Ελλάδα

Τουρισμός – Aστυπάλαια: Σημαντικό παράδειγμα της κυβέρνησης για καινοτομία και πράσινη ενέργεια

Τουρισμός – Aστυπάλαια: Σημαντικό παράδειγμα της κυβέρνησης για καινοτομία και πράσινη ενέργεια

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi

Τουρισμός - Aστυπάλαια: Στην αποχαιρετιστήρια έκθεση για την χώρα μας ο Ανρί Μπονέ, o αποχωρών επικεφαλής του Ιδρύματος Κόνραντ Αντενάουερ στην Αθήνα (για την Ελλάδα και την Κύπρο), αναφέρεται στο πείραμα της Αστυπάλαιας για ηλεκτροκίνηση

Στην αποχαιρετιστήρια έκθεση για την χώρα μας ο Ανρί Μπονέ, o αποχωρών επικεφαλής του Ιδρύματος Κόνραντ Αντενάουερ στην Αθήνα (για την Ελλάδα και την Κύπρο), αναφέρεται στο πείραμα της Αστυπάλαιας για ηλεκτροκίνηση. Ο τίτλος της είναι «Διακοπές στο νησί των ονείρων: σύντομα χωρίς εκπομπές ρύπων;» και την συνυπογράφει ο επιστημονικός συνεργάτης του Ιδρύματος Βασίλης Καρύδας-Υφαντής.

Ακολουθεί η έκθεση του Ιδρύματος Αντενάουερ στην Αθήνα:

«Τι σχέση έχει ένα πείραμα σε ένα απομεμακρυσμένο ελληνικό νησί με το μέλλον της μετακίνησης και τα σχέδια των διακοπών μας;

Η Ελλάδα είναι γνωστή για τον ήλιο, τις αμμώδεις παραλίες και τα γαλάζια νερά του Αιγαίου. Όχι όμως ακόμη για την ηλεκτρική κινητικότητα, την πράσινη ενέργεια και τον αειφόρο τουρισμό. Η Αστυπάλαια, ένα μικρό νησί του Αιγαίου, θέλει να το αλλάξει αυτό. Επιλέχθηκε από την ελληνική κυβέρνηση και τον Όμιλο Volkswagen για ένα ιδιαίτερο «πείραμα». Οι διακοπές με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην Ελλάδα θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν πραγματικότητα εκεί και το νησί θα μπορούσε να παράσχει αποδείξεις για το πώς η ηλεκτροκίνηση σε μικρή κλίμακα μπορεί να λειτουργήσει χρόνια πριν την αποφασισθείσα κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε όλη την Ευρώπη.

Άκρως συμβολικής αξίας η συνεργασία Ελλάδας-Γερμανίας

Το 2021 δόθηκε το σήμα εκκίνησης για μια άκρως συμβολική συνεργασία την οποία συνήψε η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Όμιλο Volkswagen. Οι ελληνογερμανικές σχέσεις επιβαρύνθηκαν σοβαρά κατά τα δέκα χρόνια της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Παρά το γεγονός ότι η συνεργασία μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου έχει βελτιωθεί, η οικονομική δραστηριοποίηση της Γερμανίας στην Ελλάδα δεν γίνεται καθόλου αντιληπτή από την κοινή γνώμη. Αν και η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος, δίνεται σαφώς μεγαλύτερη δημοσιότητα στις επενδύσεις από τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες. Γι αυτό και είναι τώρα ακόμα σημαντικότερο και για τις διμερείς σχέσεις αυτό το πολλά υποσχόμενο έργο να γίνει (δηλαδή) η Αστυπάλαια το πρώτο έξυπνο και βιώσιμο νησί με ενεργειακή αυτονομία.

«Έξυπνο και βιώσιμο νησί»

Αυτό θα μπορέσει να επιτευχθεί σε τέσσερα βήματα. Το πρώτο βήμα αφορά στην αντικατάσταση των ΙΧ και των μέσων μαζικής μεταφοράς του νησιού με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Ηλεκτροκίνητο θα είναι και το μοναδικό ασθενοφόρο του νησιού. Για να γίνει αυτό, η ελληνική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα «e-astypalea», το οποίο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην τιμή παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα θα καλύπτεται το κόστος εγκατάστασης των σταθμών φόρτισης σε σπίτια και επιχειρήσεις.

Το δεύτερο βήμα αποσκοπεί στην αναδιάρθρωση της κυκλοφορίας στο νησί. Χρησιμοποιώντας μια νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, το “ride-hailing”, δηλαδή την παραγγελία μιας διαδρομής και το “ride-sharing”, δηλαδή την κοινοχρησία οχημάτων μαζί με άλλους επιβάτες, θα εισαχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, θα ελαχιστοποιηθεί χάρη σε αυτήν η χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Ένα περαιτέρω βήμα θα είναι η μετάβαση της παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας σχεδόν εξ ολοκλήρου σε πράσινες τεχνολογίες, μέσω της εγκατάστασης εκτεταμένων συστημάτων ηλιακής και αιολικής ενέργειας, αλλά και αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες. Μέχρι το 2026, θα καταστεί δυνατή η κάλυψη πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Τέλος, το τέταρτο βήμα αφορά στην ολική βελτίωση του οδικού δικτύου με στόχο την προετοιμασία για τη μετάβαση σε οχήματα χωρίς οδηγό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments