Διεθνή

Βρυξέλλες: Σε συμφωνία με την Γερμανία για τα οχήματα χωρίς CO2

Βρυξέλλες: Σε συμφωνία με την Γερμανία για τα οχήματα χωρίς CO2
Μετά από εβδομάδες διαφωνιών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Βερολίνου, τα νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιτρέπονται επιτέλους από το 2035, εφόσον χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα, όπως ενημερώνει η Deutsche Welle.

Μετά από εβδομάδες διαφωνιών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Βερολίνου, τα νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιτρέπονται επιτέλους από το 2035, εφόσον χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα, όπως ενημερώνει η Deutsche Welle.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) ανακοίνωσε αυτό το Σάββατο (25.03.2023) ότι κατέληξε σε συμφωνία ώστε η Γερμανία να άρει το βέτο της τελευταίας στιγμής στην νομοθεσία που έχει ήδη διαπραγματευτεί και συμφωνηθεί, ώστε από το 2035 μόνο τα αυτοκίνητα που δεν εκπέμπουν CO2. Η διαμάχη μεταξύ Βερολίνου και Βρυξελλών σχετικά με τη συμφωνηθείσα σταδιακή κατάργηση επικεντρώθηκε στο αν οι κατασκευαστές θα εξακολουθούσαν να μπορούν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα μετά το 2035.

«Καταλήξαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε στο Twitter ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ΕΚ, αρμόδιος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία . Ο Ολλανδός πολιτικός πρόσθεσε ότι τώρα το κοινοτικό εκτελεστικό όργανο θα εργαστεί για να “εγκριθεί το συντομότερο δυνατό η ρύθμιση των προτύπων CO₂ για αυτοκίνητα” και ότι η Επιτροπή “θα συνεχίσει γρήγορα τα νομικά βήματα που απαιτούνται για την εφαρμογή της αιτιολογικής σκέψης 11”.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Φόλκερ Βίσσινγκ, ο οποίος προώθησε την αλλαγή, είχε ανακοινώσει μια ώρα νωρίτερα επίσης μέσω Twitter ότι «ο δρόμος είναι ξεκάθαρος» και ότι «η Ευρώπη παραμένει τεχνολογικά ουδέτερη». Και πρόσθεσε, στα γερμανικά, ότι «τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούν ακόμα να ταξινομούνται μετά το 2035, εάν τροφοδοτούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερου CO2».

«Εξασφαλίζουμε ευκαιρίες για την Ευρώπη διατηρώντας σημαντικές επιλογές για προσιτή και κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα», πρόσθεσε ο Wissing, κλείνοντας εβδομάδες διαφωνιών. Και όχι μόνο με τις Βρυξέλλες, αλλά και με τους κυβερνητικούς εταίρους του από τους Πράσινους, οι οποίοι είχαν υποστηρίξει την πρόταση της ΕΕ για απαγόρευση της πώλησης όλων των νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.

Την περασμένη Παρασκευή, ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, είχε ήδη επιμείνει ότι το Βερολίνο και οι Βρυξέλλες θα μπορέσουν να καταλήξουν σε συμφωνία ώστε η χώρα να άρει το βέτο. «Γνωρίζω ότι η δημοσιογραφία είναι επίσης μέρος της βιομηχανίας του θεάματος και φαίνεται ανόητο να συμφωνούμε, αλλά θα συμβεί», είπε αστειευόμενος ο Γερμανός πρόεδρος σε συνέντευξη Τύπου μετά την ευρωπαϊκή σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες, ερωτηθείς για τον γερμανικό αποκλεισμό της αυτό το βασικό μέτρο της κλιματικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments