Συνεντεύξεις

Άγγελος Δερλώπας: Coaching είναι η σύμπραξη σε μία προκλητική και δημιουργική διαδικασία σκέψης

Άγγελος Δερλώπας: Coaching είναι η σύμπραξη σε μία προκλητική και δημιουργική διαδικασία σκέψης
Ο Άγγελος Δερλώπας μιλά στο pagenews.gr για τα οφέλη του εταιρικού coaching λύνοντάς μας όλες τις απορίες.

Ο Άγγελος Δερλώπας είναι βραβευμένος & διαπιστευμένος επαγγελματίας coach, με πάνω από 1,500 ώρες εμπειρία στο coaching και πάνω από 3,000 ώρες διδασκαλίας στο coaching.

Έχει μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη Ψυχολογία.

Έχει εκπαιδευτεί στο coaching σε Αγγλία, Ιρλανδία και ΗΠΑ, έχει σπουδάσει Mindfulness Awareness Practices στο UCLA και ασκεί διαλογιστικές τεχνικές επί 10 χρόνια.

Έχει διατελέσει Πρόεδρος του ICF Greece.

Συμμετέχει σε διεθνή συνέδρια, σε Ευρώπη και Ασία, και κάνει keynotes στην Ελλάδα.

Έχει σχεδιάσει και συγγράψει δύο πιστοποιημένα (ΙCF ACSTH) προγράμματα εκπαίδευσης στο coaching εκ των οποίων το ένα είναι το πρώτο και μόνο ελληνικό πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Team Coaching.

Στη δουλειά του ο Άγγελος Δερλώπας απολαμβάνει να υποστηρίζει ηγέτες και ομάδες να αναπτύσσονται.

Και να γίνονται αυτογνωστικές οντότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονται και επικοινωνούν.

Προκειμένου να δημιουργούν νέα πλαίσια που επιτρέπουν στην αυθεντική τους παρουσία να αναδύεται και να ανθίζει.

Τι σημαίνει coaching και γιατί έχουμε ως λαός την ανάγκη στήριξης και βοήθειας τόσο σ επαγγελματικό επίπεδο όσο και σε προσωπικό;

Δεν τα διαχωρίζω γιατί πιστεύω πως είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Coaching είναι η σύμπραξη σε μία προκλητική και δημιουργική διαδικασία σκέψης που εμπνέει τους συνεργάτες να μεγιστοποιήσουν τις προσωπικές και επαγγελματικές τους δυνατότητες.

Δεν έχει να κάνει τόσο με βοήθεια όσο με υποστήριξη να δούμε αυτά που μας κρατάν πίσω από πλευράς νοοτροπίας και αυτοπεριοριστικών πεποιθήσεων και αυτά που μας πηγαίνουν μπροστά.

Να βρούμε τα θετικά μας σημεία, αυτά που μας δίνουν έμπνευση, δύναμη και ενέργεια.

Τις αποφάσεις που γίνονται καύσιμο στη δημιουργικότητά μας. Να κάνουμε τη συζήτηση της επίγνωσης.

Η συζήτηση «τι ακριβώς συνέβη» βοηθάει τους ανθρώπους να μεταβούν από μια αντιδραστική σε μία αντιληπτική στάση.

Μία στάση βάσει της οποίας θα μπορούν να είναι συνολικά παρόντες στην συνεχώς εκτυλισσόμενη στιγμή του ΤΩΡΑ.

Να κάνουμε της συζήτηση της σαφήνειας.

Η συζήτηση «νοηματοδότησης» βοηθάει τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν τι είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία.

Αυτή η αναδυομένη κατανόηση τους επιτρέπει να ευθυγραμμίσουν την πρόθεση με τη δράση. Να κάνουμε τη συζήτηση της επιλογής.

Η συζήτηση «αυτολογοδοσίας» βοηθάει τους ανθρώπους να δημιουργήσουν υποστηρικτικές δομές που θα τους διατηρήσουν αληθινούς στις αποφάσεις και στις δεσμεύσεις τους.

Ποιες οι διαφορές ενός ψυχολόγου, μιας συμβουλευτικής εταιρίας και ενός επαγγελματία συμβούλου εταιρικού coaching;

Η συμβουλευτική επιχειρήσεων απαντά στην ερώτηση «Τι», π.χ. τι πρέπει να κάνω, η εκπαίδευση απαντά στο «Πως» μπορώ να το κάνω, η ψυχοθεραπεία απαντά στο «Γιατί» νοιώθω έτσι και το coaching απαντά στην ερώτηση «Ποιος» θέλω να γίνω. Το Coaching δεν είναι καθοδήγηση. Ο Coach δεν αναλαμβάνει να βρει τη λύση ή να εκτελέσει μια δράση. Το Coaching δεν δρα στο παρελθόν, δεν θεραπεύει τραύματα, δεν κάνει διάγνωση. Σε ένα κόσμο με τεράστια διάχυση και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, αν το μόνο που χρειαζόμαστε είναι η γνώση, τότε γιατί δεν είμαστε όλοι εξίσου επιτυχημένοι;

Πώς γίνεται η προσέγγιση μιας εταιρίας με ένα σύμβουλο εταιρικού coaching και τί είδους προβλήματα πρέπει να έχει μια επιχείρηση για να ζητήσει βοήθεια;

Η σωστή προσέγγιση αφορά πρώτα στην αποτίμηση της σημερινής κατάστασης.

Προτείνουμε την αποτίμηση σε συγκεκριμένες παραμέτρους.

Τα παρακάτω βασικά σημεία αντικατοπτρίζουν μια εταιρεία που χρειάζεται σχεδιασμό παρέμβασης coaching:

  • Σκοπός και παρακίνηση (ασάφεια, συγκρούσεις, προσωπικές ατζέντες)
  • Εξωτερικές διαδικασίες, συστήματα και δομές (φήμη, πόροι, δυναμική περιβάλλοντος, σύνδεση)
  • Σχέσεις (λιμνάζοντα θέματα, κλίκες, προβλήματα επικοινωνίας σχεσιακά)
  • Εσωτερικές διαδικασίες, συστήματα και δομές (θέματα ποιότητας, προβλήματα επικοινωνίας συστημικά)
  • Διαδικασίες μάθησης (σύνδρομο “too busy”, αντιστάσεις, επαναλαμβανόμενα λάθη)
  • Ηγεσία (απουσία ηγεσίας ή micro-management, ηθική ηγεσίας, πολιτική)

Πόσο εύκολο είναι στην Ελλάδα της κρίσης που οι επιχειρήσεις δεν επενδύουν σε ανθρωπάκο δυναμικό (δίνουν τον υποκατώτατο μισθό, δε δίνουν ασφαλιστικές εισφορές, ζητούν πρακτηκάριους κλπ) να αντιληφθούν οι εργοδότες πως τώρα είναι η ευκαιρία της αλλαγής και της ανάπτυξης;

Σύντομα θα φανεί που υπάρχει διάθεση να υιοθετηθούν νέα μοντέλα ηγεσίας και σε ποιες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα βέβαια είναι φρόνιμο να τονίσουμε ότι είναι καθαρή αυτοκτονία κάποιος να μη θέλει να εφαρμόσει ένα σύστημα που φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και βιώσιμα αποτελέσματα, σε σύντομο χρονικό διάστημα και με λιγότερους πόρους.

Σε συνέχεια της ως άνω ερώτησής μου ως σύμβουλος εταιρικού coaching είστε σε θέση να αντιληφθείτε κριμένα προβλήματα μιας επιχείρησης; Και αν “ναι” πώς τα διαχειρίζεστε;

Τα φέρνουμε στην προσοχή του επιχειρηματία και προτείνουμε νέους πλάνο διαχείρισης. Η εφαρμογή του νέου πλάνου θα πρέπει να συμφωνηθεί ως προς τους στόχους, τους χρόνους, τους πόρους, τις προδιαγραφές και τους τρόπους μέτρησης της επιτυχίας.

Ποιο είναι το μέγεθος των εταιριών που απευθύνεται σε σας και πόσο γρήγορα θα δουν οφέλη οι ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στη βελτίωση του marketing, στην αύξηση πωλήσεων, στην οργάνωση και τη διοίκησή τους.

Μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, πολυεθνικές αλλά και start-ups. H ειδικότητά μου είναι στις δύο πρώτες.

Ο χρόνος είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και υπάρχει πάντα ένα συγκεκριμένο πλάνο κατά τη θεμελίωση της συμφωνίας. Ας μη γελιόμαστε όμως, αναλόγως μεγέθους του οργανισμού, οι πρώτες χειροπιαστές αποδείξεις θα φανούν στους πρώτους τρεις με δώδεκα μήνες.

Στατιστικά ποιο είναι το είδος των επιχειρήσεων που ζητά τη συμβολή σας;

Μεγάλες ή μικρότερες πολυεθνικές που γνωρίζουν τα οφέλη του coaching, εταιρείες που θέλουν εκπαιδεύσουν τα στελέχη τους στις δεξιότητες coaching, ηγέτες ή επιχειρηματίες που αναζητούν ένα πλαίσιο βελτίωσης του τρόπου που εξελίσσονται οργανωσιακά και ανάπτυξης των διαθέσιμων τρόπων βελτίωσης της αποτελεσματικότητάς τους.

Οι Συμπεριφορές στον εργασιακό χώρο θα έπρεπε να διέπονται από έναν κώδικα ηθικής δεοντολογίας αλλά και σεβασμού προς όλες τις βαθμίδες. Γιατί δε γίνεται αντιληπτό στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;

Το πρόβλημα με τους επιτυχημένους επιχειρηματίες είναι ότι δεν έχουν μαθησιακή κουλτούρα. Και αυτό εν μέρει δικαιολογείται γιατί είναι επιτυχημένοι. Όμως, αυτό το προτέρημά τους τούς έχει στερήσει την ικανότητα να μαθαίνουν και την ικανότητα να εντοπίζουν κενά στη στρατηγική τους. Σταδιακά, περιστοιχίζονται από ανθρώπους που δεν αμφισβητούν τις ιδέες τους, το οποίο νομοτελειακά οδηγεί στη δημιουργία «τυφλών σημείων». Ο coach τους βοηθά να επανεξετάζουν τα αυτονόητα και να εναλλάσσουν πλαίσια θεώρησης της πραγματικότητας ώστε να συνεχίζουν ασταμάτητα να βελτιώνουν την ποιότητα της σκέψης τους.

Ο εκφοβισμός καθώς και η αόρατη απειλή απολύσεων και συρρικνώσεων πώς θα πρέπει να είναι διαχειρίσιμες από την πλευρά εργοδοτών- διευθυντών και προσωπικού;

Δυστυχώς κάποιοι ακόμα ακολουθούν τα πρότυπα του ’70, όπου τη θέση του προσωπάρχη, όπως τον έλεγαν τότε, επάνδρωναν απόστρατοι αξιωματικοί.

Όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει και το coaching έχει εισβάλει και στο στρατό.

Η τεχνική του μαστίγιου-καρότου δεν δουλεύει πλέον.

Ακόμα και όταν φέρνει αποτελέσματα αυτά δεν είναι βιώσιμα και δημιουργούν αποχωρήσεις προσωπικού και έλλειμμα κουλτούρας οργανισμού.

Οι σύγχρονες έρευνες στον ακαδημαϊκό και στον επιχειρηματικό κόσμο δείχνουν ότι ο ηγέτης πρέπει να εστιάζει στη νοοτροπία και στις αξίες, στη συναισθηματική νοημοσύνη, στη διαχείριση της αλλαγής, στο coaching, στην εποικοδομητική ανατροφοδότηση και στη λήψη αποφάσεων.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε κύτταρα ενσυνειδητότητας και compassion στην εργασία και μην εκπλαγείτε αν μάθετε ότι ήδη σε ελληνικές επιχειρήσεις υπάρχουν δομές ισορροπίας εργασίας-ζωής…. Γιατί είναι αλήθεια!

Το εργασιακό άγχος προκαλεί φόβο, θυμό, πανικό και σοβαρά προβλήματα υγείας. Πώς μπορείτε να αλλάξετε εσείς τις παγιωμένες απόψεις ενός επιχειρηματία και κατά συνέπεια και των στελεχών του;

Με τα αποτελέσματα των ερευνών, ένα συμφωνημένο πλάνο και τη δέσμευσή τους στα αποτελέσματα και όχι σε ξεπερασμένες αντιλήψεις.

Η αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού προϋποθέτει ταλαντούχα μέλη ομάδων, ικανούς managers/coaches, ομάδες με υψηλό βαθμό engagement, αποτελεσματικές στρατηγικές και επαρκή συστήματα παρακολούθησης προόδου.

Μέχρι και 35-40% των υπαλλήλων στην Ευρώπη δηλώνουν ότι υποφέρουν από εργασιακό άγχος με τους Έλληνες να κατέχουν την πρωτιά, δηλώνοντας άγχος στην εργασία σε επίπεδο πάνω από 60%. Πόσο σας προβληματίζει και τί αλλαγές πιστεύετε πως θα γίνουν την επόμενη πενταετία στην κατεύθυνση συρρίκνωσης της αρνητικής πρωτιάς της χώρας μας;

Το coaching δεν αφορά τη δημιουργία συνθηκών συζήτησης ή συνθηκών επούλωσης. Το coaching δημιουργεί τις συνθήκες για δράσεις.

Οι βασικοί άξονες που αποτιμάται η αξία μιας ομάδας είναι η παραγωγικότητα και η θετικότητα.

Η coaching συζήτηση λοιπόν στοχεύει σε στόχους και στρατηγικές, σε εναρμόνιση, λογοδοσία, ανεύρεση πόρων, δημιουργία συνθηκών που χρειάζονται για τη λήψη αποφάσεων και την ανάδειξη της ηγεσίας ομάδας.

Παράλληλα, γίνεται καταλύτης για την δημιουργία κλίματος αισιοδοξίας, εμπιστοσύνης, σεβασμού, εποικοδομητικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συντροφικότητας και εκτίμησης της ετερότητας.

Μερικές ομάδες δουλεύουν σκληρά, περνάνε καλά και φέρνουν αποτελέσματα. Άλλες ομάδες είναι μίζερες και αναποτελεσματικές, παρ’ ότι όλα τα μέλη της ομάδας δουλεύουν περισσότερο απ’ το κανονικό.

Τι είναι αυτό που συμβαίνει; Όταν η ομάδα διοικείται με τρόπο coaching, τα αποτελέσματα γίνονται εξαιρετικά και παράλληλα αναπτύσσεται και η ομάδα.

Tο coaching δημιουργεί διεισδυτικές και εστιασμένες συζητήσεις οι οποίες βοηθούν τα μέλη της ομάδας να βιώσουν μια δυναμική μετακίνηση στον τρόπο σκέψης τους, να ευθυγραμμίσουν την πρόθεσή τους με δράση και να ενεργήσουν αποφασιστικά προς το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Με ποιες μεθόδους αποτιμάτε εσείς την επιτυχία της δουλειάς σας και πώς ο επιχειρηματίας; Έχει συμβεί να πέσει όλη η προσπάθεια στον κάλαθο των αχρήστων;

Μετριόνται με απολύτως σαφείς και προσυμφωνημένους τρόπους, στη διαδικασία καθορισμού των οποίων ο πελάτης έχει ρόλο ευθύνης.

Πέραν τούτου, υπάρχουν στην ευχέρειά μας μέθοδοι και εργαλεία όπως το 360, τα οποία μας επιτρέπουν να μετρήσουμε την απόδοση της επένδυσης (ROI).

Οι διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι το ROI από προγράμματα coaching είναι πάντα πολύ μεγάλο.

Δεν έχει συμβεί ποτέ η προσπάθεια να πέσει όπως λέτε στον κάλαθο των αχρήστων.

Τα αποτελέσματα του coaching είναι ορατά και μετρήσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα από την παρέμβαση.

Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η αλλαγή δεν γίνεται εν μία νυκτί. Η αλλαγή είναι μια διαδικασία και απαιτεί δέσμευση, πόρους και συνέπεια.

Πώς ξεχωρίζει ένας επαγγελματίας και τι είδους γνώσεις οφείλει να έχει;

‘Ένας επαγγελματίας πρέπει να έχει διαπιστευτήρια (credentials) ICF (π.χ. ACC ή PCC), να βρίσκετε σε πλαίσιο εποπτείας και να έχει ικανές συστάσεις πελατών.

Κλείνοντας τη συνέντευξή μας πόσο προσιτό είναι το κόστος της συμβολής σας;

Ο χρόνος και κατά συνέπεια το κόστος είναι συνάρτηση παραγόντων όπως του σταδίου ωρίμανσης στο οποίο βρίσκεται η ομάδα και το πλήθος των περιοχών απόδοσης στις οποίες έχει χαμηλές τιμές. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος είναι το seniority αλλά και η επιλογή των διαγνωστικών εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν καθώς και οι δραστηριότητες των εργαστηρίων και η διάρκειά τους.

Λαμβάνοντας, υπ’ όψη αυτές τις παραμέτρους εξ’ αρχής καθώς και ό,τι άλλο σημαντικό φέρει ο πελάτης σαν απαίτηση κατά τη θεμελίωση της συμφωνίας, μπορούμε να έχουμε μια σαφή εικόνα για το κόστος. Είναι σημαντικό, στον αρχικό σχεδιασμό να αποφασίσουμε αν θέλουμε να μετρήσουμε το αποτέλεσμα της παρέμβασης και με ποιο τρόπο.

Είναι σίγουρο, ότι με το coaching, θα έχουμε σύντομα αποτελέσματα που θα είναι μετρήσιμα και επικερδή σε σχέση με το σύνολο της επένδυσης αλλά και με το σύνολο των προσδοκιών. Ενδεικτικά, αναφέρω ότι μία συνεδρία για ιδιώτες αξίζει 150€ ενώ για τις εταιρείας αξίζει 200€+φπα.

Coaching σε ομάδες και χρήση διαγνωστικών ακολουθούν ξεχωριστό τιμολόγιο.

Άρα, το κόστος είναι προσιτό αν ο πελάτης πιστεύει ότι αξίζει την επένδυση.

Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι το ROI (Return On Investment) είναι πολλαπλάσιο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments