Ερευνητές δημιούργησαν νανορομπότ που μπορούν να απομακρύνουν τη ρύπανση από το νερό

Ερευνητές ανακοίνωσαν μια νέα ανακαλυψή τους ότι δημιούργησαν  μαγνητικά και ευαίσθητα στη θερμοκρασία νανορομπότ, τα οποία έχουν την δυνατότητα να αφαιρέσουν τους ρύπους από το νερό και να το καθαρίζουν από οποιοδήποτε περιττό βακτήριο. Με αυτό τον τρόπο ανοίγει, ένας νέος δρόμος για  εκσυχρονισμένες τεχνολογίες απορρύπανσης από χημικές ουσίες.

Οι ερευνητές από την Τσεχία, τη Ν. Κορέα και την Ταϊβάν, με επικεφαλής τον Μάρτιν Πούμερα του Κέντρου Εξελιγμένων Λειτουργικών Νανορομπότ του Πανεπιστημίου Χημείας και Τεχνολογίας στην Πράγα, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», δημιούργησαν νανορομπότ, αφενός από πολυμερές υλικό (PTBC) ευαίσθητο στη θερμοκρασία αφετέρου από σωματίδια οξειδίου του σιδήρου που καθιστούν τα ρομπότ μαγνητικά. Αυτό σημαίνει ότι, είναι σε θέση να λειτουργήσουν σαν μικροσκοπικά «χέρια» και να «μαζέψουν» τη χημική ρύπανση.

Φωτογραφία – Nano Magazine – Latest Nanotechnology News

Τι συμβαίνει με την θερμοκρασία του νερού

Τα βαρέα μέταλλα και τα διάφορα παρασιτοκτόνα φάρμακα στη γεωργία που καταλήγουν στο νερό αποτελούν μείζων πρόβλημα για το περιβάλλον και την υγεία. Τα πειράματα έδειξαν ότι τα συγκεκριμένα  νανορομπότ είναι σε θέση να αφαιρέσουν από το νερό τόσο το μέταλλο αρσενικό όσο και το κοινό ζιζανιοκτόνο ατραζίνη.

Η ικανότητα απορρύπανσης σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τη θερμοκρασία του νερού: Στους 5 βαθμούς Κελσίου τα νανορομπότ διασκορπίζονται, αλλά στους 25 βαθμούς συναθροίζονται όλα μαζί και μπορούν να παγιδεύσουν τους ρύπους. Αφού κάνουν την υποχρεωσή  τους, μετά τα νανορομπότ μπορούν να αφαιρεθούν από το νερό με τη χρήση μαγνητών. Στη συνέχεια είναι δυνατό να επαναχρησιμοποιηθούν.