Οικονομία

Επιδότηση καυσίμων: “Έξυπνοι” τρόποι για φουλάρισμα χωρίς απώλειες

Επιδότηση καυσίμων: “Έξυπνοι” τρόποι για φουλάρισμα χωρίς απώλειες

Πηγή Φωτογραφίας: brecorder

Πώς να αξιοποιήσετε στο μέγιστο την επιδότηση καυσίμων και να μην μπείτε σε περιπέτειες

Σε αναμονή βρίσκονται περίπου τρία εκατομμύρια οδηγοί αναμένοντας την επιδότηση καυσίμων για να πάρουν μία ανάσα από την ανοδική πορεία των τιμών στα καύσιμα, που έχουν οδηγήσει πολλούς ακόμα και στη μόνιμη στάθμευση των αυτοκινήτων τους, αποφεύγοντας τις  μετακινήσεις.

Οι τιμές παραμένουν σταθερά πάνω από τα 2,4 ευρώ το λίτρο για τη βενζίνη και λίγο πάνω από τα 2 ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης.

Η πλατφόρμα για τις αιτήσεις για το fuel pass 2 αναμένεται να ανοίξει στο τέλος Ιουλίου. Για να δοθεί η ενίσχυση, το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης.

Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

Η νέα επιδότηση για τα καύσιμα κίνησης κυμαίνεται από 60-80 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, τον τόπο μόνιμης κατοικίας και τον τρόπο πίστωσης του βοηθήματος (ψηφιακή κάρτα ή τραπεζικός λογαριασμός). Μαζί με το επίδομα, παρατείνεται για τρεις μήνες και η έκπτωση στο πετρέλαιο κίνησης ύψους 15 λεπτών, η οποία εφαρμόζεται απευθείας στην αντλία για όλους ανεξαιρέτως τους καταναλωτές.

Τι να προσέξετε

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν οι οδηγοί τις τρέχουσες τιμές και να επιλέγουν πρατήριο τόσο με βάση τις αναγραφόμενες τιμές όσο και την αξιοπιστία του. Διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος μεγάλων περιπετειών.

Ένα πρατήριο που πουλά σε ιδιαίτερα χαμηλά τιμές σε σχέση με τον μέσο όρο (και χαμηλότερα από τις διυλιστηριακές τιμές) προφανώς και πρέπει να κινεί τις υποψίες. Η διυλιστηριακή τιμή σε συνδυασμό με τη γνώση για τη μέση πανελλαδική τιμή ή τη μέση τιμή του νομού στον οποίο κινείται αποτελούν κριτήρια τα οποία πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν ο καταναλωτής ώστε να μπορεί εύκολα να επιλέξει το πρατήριο από το οποίο θα αγοράσει (συνυπολογίζοντας και την αξιοπιστία του).

Όπως είναι γνωστό, η επιδότηση για τη βενζίνη ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο για τις ηπειρωτικές περιοχές (80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές (100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο).

Έτσι, με βάσει την τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή για την απλή αμόλυβδη η οποία διαμορφώνεται στα 2,413 ευρώ το λίτρο, η τιμή με την επιδότηση θα έπεφτε λίγο κάτω από τα 2 ευρώ, κάτι που ισχύει και για την έκπτωση των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης, αν ληφθεί υπόψιν ότι η μέση τρέχουσα τιμή είναι 2,123 ευρώ το λίτρο. Με τα ίδια κριτήρια μπορεί να υπολογιστεί και η μείωση για τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών για τους οποίους η επιδότηση με τη χρήση κάρτας ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Αποκλειστικά για αγορά καυσίμων η επιδότηση

Για να μπορέσει η επιδότηση να έχει θετικό αποτέλεσμα στην αγορά καυσίμων και στον τζίρο των εταιρειών του κλάδου, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την αγορά καυσίμων και όχι για άλλες χρήσεις.

Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να διασφαλιστεί παρά μόνο με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας, καθώς η κατάθεση των χρημάτων της επιδότησης σε τραπεζικό λογαριασμό, ενέχει τον κίνδυνο να χρησιμοποιηθούν ως μετρητά για άλλες χρήσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που προσφέρεται το κίνητρο των επιπλέον 15 ευρώ για τη χρήση ψηφιακής κάρτας η οποία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλλου είδους αγορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυξημένες είναι οι προσδοκίες από την απευθείας έκπτωση στην αντλία ύψους 15 λεπτών για το diesel κίνησης καθώς όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς αποτελεί μια άμεση, οριζόντια ενίσχυση.

Ενδεικτικό της θετικής επίδρασης που είχε στην κατανάλωση η ενεργοποίηση του μέτρου είναι το γεγονός ότι η ζήτηση για το diesel κίνησης κατέγραψε άνοδο κατά 17% τον Απρίλιο σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ενώ κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2022, η κατανάλωση κατέγραψε άνοδο κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (κατά το οποίο βέβαια υπήρχαν περιοριστικά μέτρα αλλά όπως αναφέρει πηγή της αγοράς δεν μπορεί να αγνοηθεί η θετική επίδραση της έκπτωσης που επιβλήθηκε φέτος την άνοιξη απευθείας στην αντλία).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments