Πολιτική

Κ. Αχ. Καραμανλής: Το διακρατικό έργο Sea2Sea προχωρά

Κ. Αχ. Καραμανλής: Το διακρατικό έργο Sea2Sea προχωρά

Πηγή Φωτογραφίας: fb Kostas Karamanlis

Την υλοποίηση του διακρατικού έργου Sea2Sea ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής

Την υλοποίηση του διακρατικού έργου Sea2Sea ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών που είχε σήμερα με ξένους πολιτικούς αξιωματούχους.

Το διακρατικό αυτό έργο αφορά τη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση της Χώρας μας με την Βουλγαρία και την Ρουμανία και συνδέει τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας με τον Εύξεινο Πόντο και τον Δούναβη. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται για πρώτη φορά μια χερσαία γέφυρα, που παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου και προάγει τις εμπορευματικές μεταφορές.

Έτσι, η Θεσσαλονίκη, αλλά και η Καβάλα, αναβαθμίζονται αποφασιστικά  και γίνονται οι λιμένες που επιτρέπουν την έξοδο των εμπορευμάτων της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Την ίδια στιγμή, επιτυγχάνεται η ουσιαστική, ποιοτική μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε ενεργειακό και μεταφορικό κόμβο της περιοχής.

Το έργο προχωρά με πολύ γοργούς ρυθμούς και, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, «το «Sea2Sea» Project θα πάψει σύντομα να αποτελεί μόνο ένα φιλόδοξο σχέδιο σε ένα χάρτη. Προχωράμε αποφασιστικά για να γίνει πράξη. Το απαιτούν οι καιροί περισσότερο παρά ποτέ».

Είναι σαφές ότι με το Sea2Sea προωθείται ουσιαστικά η ενεργειακή και γεωπολιτική της Βόρειας Ελλάδας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Στη συνάντηση, στο Υπουργείο Υπουργών και Μεταφορών, συμμετείχαν, εκτός βέβαια από τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή, ο Αναπληρωτής  Πρωθυπουργός και Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας κ. Χρίστο Αλέξιεφ, ο Υπουργός Οικονομίας και Βιομηχανίας της Βουλγαρίας κ. Νικόλα Στογιάνοφ, ο Υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας κ. Ρόσεν Χριστόφ, καθώς και ο Πρέσβης της Βουλγαρίας κ. Βαλεντίν Ποριάζοφ.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος, επίσης, από ελληνικής πλευράς ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, η Γενική Γραμματέας Υποδομών κ. Μαρία – Έλλη Γεράρδη, ο σύμβουλος του Πρωθυπουργού για την ενέργεια, το κλίμα, το περιβάλλον και την κυκλική οικονομία κ. Γιώργος Κρεμλής και η Ακόλουθος Μεταφορών στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στην ΕΕ δρ. Ελένη Ζαχαράκη, και από βουλγαρικής πλευράς η CEO της Bulgargaz κ. Ντενίτσα Ζλάτεβα και ο CEO της Bulgartransgaz κ. Βλαντιμίρ Μαλίνοφ.

Ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής έκανε, μετά το πέρας των συζητήσεων, την εξής δήλωση:

«Η σημερινή μας συνάντηση αναδεικνύει για άλλη μία φορά την αλληλεγγύη και τη συνεργασία των χωρών μας, ιδίως τη στιγμή που στα Βαλκάνια και σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουμε δύσκολες προκλήσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Κάποτε ανάμεσά μας βρισκόταν το “σιδηρούν παραπέτασμα”. Σήμερα μας ενώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχουμε μόνο να κερδίσουμε από τη συνεργασία μας, η οποία θα φέρει ανάπτυξη και για τους δυο μας. Και ως γείτονες αντιμετωπίζουμε κοινές προκλήσεις και στο ενεργειακό πεδίο.

Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση λοιπόν στο διακρατικό έργο «Sea2Sea». Τη σιδηροδρομική σύνδεση με τη Βουλγαρία, αλλά και με τη Ρουμανία, με σύγχρονο σιδηρόδρομο, ικανό να εξυπηρετήσει τρένα υψηλών ταχυτήτων.

Αυτό το mega project θα συνδέσει τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και με το Δούναβη. Θα δημιουργηθεί επομένως μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου. Η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα θα γίνουν λιμάνια εξόδου για όλα τα προϊόντα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί ως κόμβος μεταφορών και υποδομών, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.

Το «Sea2Sea» Project θα πάψει σύντομα να αποτελεί μόνο ένα φιλόδοξο σχέδιο σε ένα χάρτη. Προχωράμε αποφασιστικά για να γίνει πράξη. Το απαιτούν οι καιροί περισσότερο παρά ποτέ.

Είναι γνωστό άλλωστε το έντονο, διεθνές, επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμη πεδίο συνεργασίας και με τους βόρειους γείτονές μας.

Συζητήσαμε επίσης για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και για τις διασυνοριακές διελεύσεις. Ζητήματα στα οποία και οι δυο χώρες καλούνται να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή».

Ο Αναπληρωτής Πωθυπουργός της Βουλγαρίας δήλωσε, από την πλευρά του, τα ακόλουθα:

«Ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη – Kαβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε είναι έργο στρατηγικής σημασίας κι ένα πολυτροπικό  project. Θα δώσει την ευκαιρία να βελτιωθούν οι μεταφορικές συνδέσεις και να επεκταθούν οι οικονομικές δυνατότητες, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της συνδεσιμότητας ολόκληρης της περιοχής. Το έργο, παράλληλα, θα βελτιώσει τη διασυνοριακή κυκλοφορία στο πλαίσιο των λωρίδων αλληλεγγύης ΕΕ – Ουκρανίας. Ο διάδρομος αυτός θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της Ουκρανίας.

Σε σχέση με την αναδιάταξη του χάρτη ενέργειας και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής, ο διάδρομος αυτός θα είναι μια εναλλακτική χερσαία διαδρομή σύνδεσης μεταξύ Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας και Δούναβη. Έτσι όχι μόνο θα διευκολυνθεί η διασύνδεση, αλλά θα αναπτυχθεί και το δίκτυο μεταφορών ΔΕΔ-Μ (ΤΕΝ-Τ).

Αυτή η εναλλακτική διαδρομή θα μπορούσε να αποτελέσει εξαιρετικά ελκυστική ευκαιρία για τους επενδυτές, αλλά και για τους φορείς εκμετάλλευσης φορτίου. Πρόκειται για διάδρομο με χωρητικότητα ικανή και επαρκή να καλύψει τη μελλοντική ζήτηση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να προσελκύσει πρόσθετες εμπορευματικές μεταφορές. Σε όλα αυτά να επισημάνουμε ότι αυτός ο διάδρομος αποτελεί ελκυστική εναλλακτική λύση και έναντι των υφιστάμενων διαδρομών, τόσο προς τη μείωση του κόστους, όσο και ως προς το χρόνο ταξιδιού».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments