Τεχνολογία

Amazon: «Μπλοκάρει» χιλιάδες πωλητές που απαντούν με δικαστικά μέσα

Amazon: «Μπλοκάρει» χιλιάδες πωλητές που απαντούν με δικαστικά μέσα

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου,«Μπλοκάρισμα» στον λογαριασμό τους από την Amazon είδαν πολλοί μικροί έμποροι οι οποίοι διαπίστωσαν ότι τους έχει αφαιρεθεί – προσωρινά; – το δικαίωμα πώλησης των αγαθών τους μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις ζητούν συμβουλές από δικηγορικά γραφεία για την επανενεργοποίηση των λογαριασμών τους

«Μπλοκάρισμα» στον λογαριασμό τους από την Amazon είδαν πολλοί μικροί έμποροι οι οποίοι διαπίστωσαν ότι τους έχει αφαιρεθεί – προσωρινά; – το δικαίωμα πώλησης των αγαθών τους μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Αυτή η εξέλιξη οδήγησε αρκετούς από αυτούς, να ζητήσουν τη συνδρομή δικηγορικών γραφείων προκειμένου να διεκδικήσουν και να κερδίσουν ξανά την πρόσβασή τους στους λογαριασμούς και τα χρήματά τους, εν μέσω αυξανόμενου ελέγχου για το πώς ο τεχνολογικός κολοσσός του λιανεμπορίου μεταχειρίζεται τους ανεξάρτητους πωλητές.

Εκατομμύρια λογαριασμοί στην κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν μπλοκαριστεί από τις πωλήσεις για εικαζόμενες παραβιάσεις του ευρέος φάσματος πολιτικών της Amazon και άλλες «κακές συμπεριφορές». Ακόμη και αν είναι προσωρινές πολλές από αυτές τις αναστολές, εντούτοις μπορεί να επιφέρουν ένα κρίσιμο πλήγμα για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που βασίζονται στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Εκπρόσωποι τεσσάρων αμερικανικών δικηγορικών εταιρειών που επικεντρώνονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο δήλωσαν στους Financial Times ότι η πλειονότητα των υποθέσεων που ανέλαβαν ήταν καταγγελίες που υποβλήθηκαν από εξοργισμένους πωλητές της Amazon, με την καθεμία να χειρίζεται εκατοντάδες ή χιλιάδες υποθέσεις κάθε χρόνο.

Περίπου δώδεκα πωλητές δήλωσαν επίσης ότι ανησυχούσαν για τη δυνατότητα της Amazon να αναστείλει τους λογαριασμούς ή τις καταχωρίσεις προϊόντων τους, καθώς δεν ήταν πάντα σαφές τι πυροδότησε την αναστολή και οι υπηρεσίες υποστήριξης πωλητών της Amazon δεν βοηθούσαν πάντα στην επίλυση του ζητήματος.

«Φόβος και τρόμος» η αναστολή λογαριασμού

Η αναστολή λογαριασμού ήταν «ένας μεγάλος φόβος μου», είπε ένας πωλητής, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί. «Στο τέλος της ημέρας, δεν είναι πραγματικά δική σου δουλειά. Μια μέρα μπορείς να ξυπνήσεις και όλα να έχουν χαθεί».

Οι πρόσφατες προσπάθειες της Amazon να καταπολεμήσει ζητήματα όπως οι ψεύτικες κριτικές προϊόντων δρομολογήθηκαν αφότου οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ενέτειναν τον έλεγχο τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο διαδίκτυο πολλοί αγοραστές.

Ωστόσο, οι επικριτές είπαν ότι η ύπαρξη ενός αυξανόμενου στρατού δικηγόρων και συμβούλων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τις ενέργειες της Amazon έδειξε ένα πρόβλημα με τον τρόπο με τον οποίο ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει τους πωλητές του.

«Εάν είστε πωλητής και χρειάζεστε βοήθεια για την πλοήγηση στο σύστημα, αυτό είναι μια πραγματική ευπάθεια για την αγορά. Εάν διαχειρίζεστε μια επιχείρηση όπου τα άτομα από τα οποία αντλείτε έσοδα αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται με αυθαίρετο τρόπο χωρίς τη δέουσα διαδικασία, αυτό είναι πρόβλημα», δήλωσε η Marianne Rowden, διευθύνουσα σύμβουλος του E-Merchants Trade Council. .

«Το γεγονός ότι υπάρχουν ολόκληρα δικηγορικά γραφεία αφιερωμένα στην ενασχόληση με την Amazon λέει πολλά», είπε ένας πωλητής, ο οποίος όπως πολλοί που μίλησαν στους FT ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος, φοβούμενος αντίποινα.

Η Amazon αρνήθηκε να σχολιάσει λεπτομερώς, αλλά απάντησε ότι οι συνεργάτες των πωλήσεών της είναι «απίστευτα σημαντικοί» και η εταιρεία εργάστηκε σκληρά για να «προστατεύσει και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν την επιχείρησή τους». Η εταιρεία εργάστηκε για να «εξαλείψει τα λάθη και τα “ψευδώς θετικά” σχόλια» από κάποιους πωλητές.

Οι πωλητές της Amazon αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των πωλήσεων στην πλατφόρμα της. Στους εννέα μήνες του 2023, έως τις 30 Σεπτεμβρίου, η Amazon κατέγραψε 96 δισεκατομμύρια δολάρια σε προμήθειες και χρεώσεις που κατέβαλαν οι πωλητές, ένα άλμα σχεδόν 20 % σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Αύξηση «αστυνόμευσης»

Καθώς η αγορά μεγάλωσε, η Amazon έπρεπε να κάνει περισσότερα για να την αστυνομεύσει. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 μόνο σε επίπεδο ΕΕ, η Amazon προέβη σε 274 εκατομμύρια «ενέργειες» ως απάντηση σε πιθανές παραβιάσεις πολιτικής και άλλα ύποπτα προβλήματα, τα οποία περιλάμβαναν την αφαίρεση περιεχομένου και 4,2 εκατομμύρια αναστολές λογαριασμών. Η Amazon αποκάλυψε τους αριθμούς ως μέρος της πρώτης ευρωπαϊκής έκθεσης διαφάνειας που απαιτείται πρόσφατα από τη νομοθεσία της ΕΕ.

Η Amazon συνήθως παρακρατεί τυχόν χρήματα στον λογαριασμό ενός πωλητή που έχει αναστείλει για εικαζόμενες δόλιες ή καταχρηστικές πρακτικές, τα οποία μπορεί να διατηρήσει μόνιμα εάν ο λογαριασμός δεν αποκατασταθεί και ο έμπορος κριθεί ότι λειτούργησε κακόπιστα.

«Μας έκλεισαν μια καταχώριση κατά τη διάρκεια των Prime Big Deals Days χωρίς προειδοποίηση, χωρίς αιτία, χωρίς εξήγηση», είπε ένας πωλητής μαγειρικών σκευών που πουλά στο Amazon.com από το 2014. «Αυτό είναι αρκετά συνηθισμένο».

Η Amazon δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες όταν η καταχώριση αποκαταστάθηκε μέρες αργότερα, όπως είπε ο πωλητής.

Αυτή η σύγχυση οδηγεί ορισμένους πωλητές σε δικηγόρους και συμβούλους που συμβουλεύουν για υποκείμενα προβλήματα, όπως διαφορές πνευματικής ιδιοκτησίας.

Οι αμερικανικές εταιρείες με επίκεντρο την Amazon δήλωσαν ότι συνήθως χρεώνουν μια σταθερή «ταρίφα» μεταξύ 1.300 και 3.500 δολαρίων ανά περίπτωση.

Πολλές υποθέσεις σχετίζονται με καταγγελίες IP από μεγαλύτερες μάρκες που «προσπαθούν να ελέγξουν ποιος πουλά τα προϊόντα τους» και κάνουν «μια αβάσιμη καταγγελία για απομιμήσεις» εναντίον ενός μικρότερου πωλητή της Amazon.

Οι δικηγόροι είπαν ότι ορισμένοι πωλητές είχαν κατηγορηθεί άδικα από τα αυτοματοποιημένα συστήματα της εταιρείας που εντοπίζουν παραβιάσεις κανόνων και πολιτικών. Πρόσθεσαν ωστόσο ότι άλλοι είχαν παραβιάσει τους κανόνες της Amazon.

Ο λιανοπωλητής έχει γίνει «πιο δρακόντειος» στην επιβολή των πολιτικών του τα τελευταία χρόνια, δήλωσε ο δικηγόρος Jeff Schick.

«Οι πελάτες θα πουν ότι η Amazon είναι άδικη», είπε, αλλά πρόσθεσε ότι εάν η εταιρεία δεν εφαρμόσει αυστηρά τους κανόνες της τότε η πλατφόρμα θα γίνει η επόμενη που θα έχει πρόβλημα.

Ως μέρος των κλιμακούμενων διαφορών, οι δικηγόροι ενδέχεται να οδηγήσουν τους εμπόρους σε μια δαπανηρή διαδικασία διαιτησίας που η εταιρεία απαιτεί από τους πωλητές των ΗΠΑ να χρησιμοποιούν για τα περισσότερα ζητήματα, αντί να υποβάλλουν αγωγές εναντίον της.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments