Ελλάδα

Black Friday: Συστάσεις από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου σε καταναλωτές και εμπόρους

Black Friday: Συστάσεις από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου σε καταναλωτές και εμπόρους
Σε ανακοίνωσή της, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προχωρά σε συστάσεις προς τις εμπορικές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, ενόψει του Black Friday, που θα γίνει την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου.

Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, συστήνει την πραγματοποίηση έρευνας αγοράς, από τους καταναλωτές, για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν πριν από τη δράση Black Friday που θα γίνει την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν, 

Ειδικότερα, ενόψει της υλοποίησης της δράσης “Black Friday”, η οποία θα διενεργηθεί προαιρετικά από τους εμπόρους κατά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου (24/11/2017) βάσει των διατάξεων του ν. 4177/2013 «Kανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ ‘Α 173/08-08-2013), θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή των εμπορικών επιχειρήσεων και των καταναλωτών σε θέματα τα οποία σχετίζονται με την αναφερόμενη δράση, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της.

Σε ανακοίνωσή της, εν όψει της δράσης που θα γίνει προαιρετικά από τους εμπόρους, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προχωρά σε συστάσεις προς τις εμπορικές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, σημειώνοντας τα εξής:

– «Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.

– Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

– Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

– Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.

– Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00»

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments