Πολιτική

Flyover: Σε τροχιά απογείωσης η πρώτη υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος της Ελλάδας

Flyover: Σε τροχιά απογείωσης η πρώτη υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος της Ελλάδας

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)/fb kostas karamanlis

Το Flyover αποτελεί ταυτοχρόνως ένα μοναδικό κατασκευαστικό κατόρθωμα, μια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος, με σεβασμό στο περιβάλλον και με πρωτοποριακό τρόπο χρηματοδότησης.

Στην τελική ευθεία μπήκε η κατασκευή του πρώτου υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου στη χώρα μας, του σημαντικότερου καινοτόμου έργου. Το Flyover αποτελεί ταυτοχρόνως ένα μοναδικό κατασκευαστικό κατόρθωμα, μια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος, με σεβασμό στο περιβάλλον και με πρωτοποριακό τρόπο χρηματοδότησης.

Το Flyover είναι ένα λαμπρό, μοναδικό κατασκευαστικό επίτευγμα για τα δεδομένα της χώρας μας, αφού πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, όπως ορθά επισημαίνεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Είναι ένα έργο πρωτοποριακό, ρηξικέλευθο, μήκους 13 χιλιομέτρων, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα εναέριας οδού, δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας «Flyover», 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Περιφερειακή, η οποία εφεξής θα έχει πιο τοπικά – πιο αστικά χαρακτηριστικά.

Το Flyover αποτελεί το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ που θα κατασκευασθεί στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια, αποδεικνύοντας έτσι στην πράξη ότι ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να διαπρέψει, σε αντίθεση με αριστερές εμμονές και ιδεοληψίες του παρελθόντος, και ότι μπορεί να συνεργαστεί σε πλήρη αρμονία με το δημόσιο.

Το σημαντικότερο και καινοτόμο έργο στον τόπο μας έρχεται να αλλάξει το τοπίο στις μετακινήσεις, υπηρετώντας άμεσα τις ανάγκες των οδηγών, καθώς η πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία ως την Καλαμαριά, θα γίνεται πολύ πιο εύκολα.

Το Flyover θα έχει άμεση επίδραση στην καθημερινότητα της πόλης, εξυπηρετώντας 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, προσφέροντας στους οδηγούς μετακινήσεις σε πιο σταθερούς χρόνους και με οικονομία. Αρκεί να αναφερθεί ότι η δυνατότητα του σημερινού δρόμου είναι 5.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ το 2030 εκτιμάται ότι θα είναι 7.500 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

Το Flyover εντάσσεται στο ευρύτερο συνεκτικό σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος της Θεσσαλονίκης.

Έτσι, η ολοκλήρωση του έργου της Περιφερειακής, μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης που θα δοθεί σε λειτουργία σε περίπου έναν χρόνο, πρόκειται να συμβάλλουν καταλυτικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ώστε αυτή να αποκτήσει ένα νέο, σύγχρονο πρόσωπο.

Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης, με σεβασμό στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προτεραιότητες.  Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης,  εξασφαλίζοντας περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια. Το πρώτο πολύ μεγάλο έργο μετά την κατασκευή της εμβληματικής Εγνατίας Οδού. Μαζί με το μετρό θεωρούνται τα δυνατά χαρτιά στον αγώνα για καλύτερες μετακινήσεις των πολιτών.

Η σχετική πληροφόρηση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών είναι σαφής και πυκνή στη διατύπωση της. Ο κ. Κώστας Καραμανλής καθιστά σαφές ότι το Flyover είναι «μια υπερυψωμένη ταχείας κυκλοφορίας λεωφόρος, που δίνει λύση στο κυκλοφοριακό, ενισχύει το θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αυξάνει την κυκλοφορία οχημάτων και βελτιώνει θεαματικά την οδική ασφάλεια».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments