Οικονομία

Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: Από πότε τίθεται σε ισχύ

Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: Από πότε τίθεται σε ισχύ
Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: Με δύο Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προβλέπεται η έναρξη του Ηλεκτρονικού Μητρώου και καθορίζεται η διαδικασία καταχώρισης των κτιρίων/αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών στην ψηφιακή πλατφόρμα

Σε ισχύ τίθεται από την 1η Φεβρουαρίου 2021 η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νίκος Ταγαράς.

Με δύο Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νίκος Ταγαράς , προβλέπεται η έναρξη του Ηλεκτρονικού Μητρώου και καθορίζεται η διαδικασία καταχώρισης των κτιρίων/αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών στην ψηφιακή πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Παράλληλα, προβλέπεται ο χρόνος ενημέρωσης των στοιχείων, η μορφή καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εντύπων της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.

«Με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, αποτρέπονται νέες αυθαιρεσίες, διασφαλίζεται η περιουσία των πολιτών, μπαίνει τέλος στη γραφειοκρατία, επιταχύνονται οι επενδύσεις», δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Νίκος Ταγαράς.

Τι είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του  ΥΠΕΝ, με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ, συγκεντρώνονται σε ένα πιστοποιητικό, στο Πιστοποιητικό Πληρότητας, όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες ενός ακινήτου με αποτέλεσμα:

  • Να αποτρέπεται η δημιουργία νέας γενιάς αυθαιρέτων.
  • Να θωρακίζεται η ιδιοκτησία των πολιτών, καθώς θα είναι καταγεγραμμένες όλες οι τυχόν μεταβολές του ακινήτου. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται και η διαφάνεια στις δικαιοπραξίες (μεταβιβάσεις).
  • Να μειώνεται δραστικά η γραφειοκρατία καθώς ο πολίτης – ιδιοκτήτης έχοντας ψηφιακά την «ακτινογραφία» του ακινήτου του, δεν χρειάζεται να σπεύδει για οποιοδήποτε έγγραφο σε δημόσιες υπηρεσίες. Πλέον, με λίγα «κλικ» στον υπολογιστή θα μπορεί να λαμβάνει τις απαιτούμενες πληροφορίες (πχ τίτλους ιδιοκτησίας, οικοδομική άδεια, δήλωση ακινήτου στο Κτηματολόγιο κλπ).
  • Το Δημόσιο να αποκτά καταγραφή των ακινήτων του με σημαντικές πληροφορίες (για τη στατική επάρκεια, τη δομική τρωτότητα κλπ), ώστε να μπορούν να προγραμματισθούν και οι απαιτούμενες παρεμβάσεις σε αυτά
  • Να επιταχύνονται οι επενδύσεις, καθώς με ψηφιοποιημένες τις πληροφορίες των ακινήτων (κτιρίων ή οικοπέδων/γηπέδων), συντομεύει δραστικά ο χρόνος διερεύνησης και εξέτασής τους από υποψήφιους επενδυτές.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments