Nέα της αγοράς

Εθνική Τράπεζα: Παρουσιάζει το νέο brand και τα επιχειρηματικά σχέδια μέχρι το 2030

Εθνική Τράπεζα: Παρουσιάζει το νέο brand και τα επιχειρηματικά σχέδια μέχρι το 2030

Πηγή Φωτογραφίας: ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI)

Το rebranding, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η αναμόρφωση του δικτύου των καταστημάτων και τα σενάρια αξιοποίησης των κεφαλαίων της

Το όραμά της για την «Εθνική Τράπεζα του 2030» παρουσιάζει σήμερα η διοίκηση του συστημικού ομίλου, με όχημα την αναμόρφωση της εταιρικής του ταυτότητας και την ψηφιακή του αναβάθμιση.

Πρόκειται για μία διαδικασία που σηματοδοτεί την είσοδο της τράπεζας σε μία νέα εποχή, με κεντρικούς στόχους την ανταμοιβή των μετόχων της, 16 χρόνια μετά την τελευταία διανομή μερίσματος και την υποστήριξη της ανάπτυξης στη χώρα.

Ο CEO κ. Παύλος Μυλωνάς

Ο CEO του ομίλου Παύλος Μυλωνάς, η θητεία του οποίου αναμένεται να ανανεωθεί στην τακτική γενική συνέλευση της τράπεζας το ερχόμενο καλοκαίρι, είναι αισιόδοξος για τη διατήρηση της κερδοφορίας σε υψηλά επίπεδα, μετά την ολοκλήρωση του μετασχηματισμού του και τον επιτυχημένο πρώτο γύρο αποκρατικοποίησης, μέσω του οποίου διατέθηκε το 22% των μετοχών της, κατά βάση σε μακροπρόθεσμους θεσμικούς επενδυτές.

Με ανανεωμένη μετοχική σύνθεση, δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας σε μεγάλη απόσταση από τα ελάχιστα εποπτικά όρια, τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα σε προ κρίσης επίπεδα, μία ανάσα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και με πλεονάζουσα ρευστότητα για την ανάπτυξη των εργασιών της σε όλους τους τομείς πίστης, εκτιμά ότι η περαιτέρω μεγέθυνση του ισολογισμού της τράπεζας και η διατήρηση της κερδοφορίας πάνω από τη ζώνη του 1 δισ. ευρώ την ερχόμενη τριετία αποτελεί ένα στοίχημα που μπορεί να κερδηθεί.

Η ψήφος εμπιστοσύνης της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας σε αυτές τις προοπτικές δόθηκε στο πρόσφατο επιτυχημένο placement, που υπερκαλύφθηκε πολλαπλώς, με την τιμή της μετοχής να σημειώνει έκτοτε σημαντική άνοδο.

Μέσα στη χρονιά εκτιμάται ότι θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία για τη διάθεση και του υπόλοιπου 18% του μετοχικού της κεφαλαίου που ελέγχεται από το Δημόσιο.

Στο πλαίσιο αυτής, δεν αποκλείεται ένα μέρος του να επαναγοραστεί από την τράπεζα για να ακυρωθεί στη συνέχεια, ως επιπλέον μέτρο επιβράβευσης των μετόχων της.

Οι τελευταίοι θα λάβουν κατά τα φαινόμενα εφέτος ως επιστροφή κεφαλαίου το 25% – 30% της κερδοφορίας του 2023.

Το ερώτημα

Σύμφωνα με αναλυτές, το βασικό ερώτημα που καλείται να απαντήσει η διοίκηση του ομίλου είναι το πώς θα αξιοποιήσει τα κεφάλαιά της για την ενίσχυση των δεικτών αποδοτικότητας.

Κι αυτό διότι, όπως εξηγούν σχετικά, η ελληνική αγορά, στην οποία δραστηριοποιείται κυρίως ο όμιλος σήμερα, έχει συγκεκριμένο μέγεθος και δυνατότητες για την ανάπτυξη της οργανικής κερδοφορίας.

Σε πρόσφατες τοποθετήσεις του ο κ. Μυλωνάς είχε επισημάνει ότι αναζητούνται ευκαιρίες στον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό τομέα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Δεν θεωρούσε πάντως πιθανή την ανάπτυξη εκτός Ελλάδος με τον κλασικό τρόπο των εξαγορών, όπως στα χρόνια μετά την είσοδο της χώρας στη ζώνη του ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, κεντρικό στόχο αποτελεί η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για την ενίσχυση των εσόδων της τράπεζας τα επόμενα χρόνια.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής έχει δημιουργηθεί μία νέα πλατφόρμα cloud που αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας της τράπεζας, καθώς της δίνει τη δυνατότητα άμεσης δημιουργίας νέων προϊόντων, που είναι προσαρμοσμένα στις πραγματικές ανάγκες των πελατών.

Λειτουργεί ήδη στην επιχειρηματική πίστη και αναμένεται να επεκταθεί σύντομα, ενδεχομένως και εντός της τρέχουσας χρονιάς, στη λιανική τραπεζική και στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Παράλληλα, μέσω συνεργειών και συμμετοχής σε εταιρείες τεχνολογίας, αξιοποιείται το ευρύ μέγεθος του πελατολογίου της τράπεζας για την προώθηση τόσο τραπεζικών, όσο και μη τραπεζικών προϊόντων, υπό τη μορφή ολοκληρωμένων πακέτων υπηρεσιών.

Το νέο δίκτυο καταστημάτων

Παράλληλα, στο πλαίσιο του rebranding προχωρά η αναδιοργάνωση και ο ανασχεδιασμός του δικτύου των καταστημάτων της, υπό το νέο λογότυπο του ομίλου.

Η νέα δομή του είναι η εξής:

1. Πλήρεις μονάδες με συμβούλους για όλες τις κατηγορίες πελατών, με λειτουργία τόσο ταμείων όσο και αυτόματων μηχανημάτων για την εκτέλεση συναλλαγών με μετρητά. Με τον τρόπο αυτό θα λειτουργεί το 1/3 του δικτύου της, κυρίως στα κέντρα των μεγάλων πόλεων της χώρας.

2. Μικρότερα καταστήματα αποκλειστικά για ιδιώτες πελάτες σε περιφερειακές συνοικίες, στα οποία εκτός από την απόκτηση προϊόντων με την υποστήριξη εξειδικευμένων συμβούλων, θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση μεταφορών και πληρωμών στο ταμείο ή σε αυτόματα μηχανήματα. Ο αριθμός τους θα φτάνει γύρω στα 150.

3. Μονάδες χωρίς ταμεία, τα οποία θα εξυπηρετούν όσους θέλουν να κάνουν εγχρήματες συναλλαγές μέσω αυτόματων μηχανημάτων. Σε αυτά θα υπάρχουν και χώροι συναντήσεων των πελατών με συμβούλους για τη διάθεση πιο σύνθετων προϊόντων.

Πρόκειται για τη μετεξέλιξη των σημερινών i-bank stores, τα οποία δεν θα έχουν τις κλασικές πόρτες ασφαλείας, καθώς δεν θα φυλάσσονται μετρητά. Στόχος είναι η δημιουργία περίπου 60 μονάδων. Πηγή: ot.gr//Αγης Μάρκου

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments